וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של אובמה, דיוויד אקסלרוד: מבחני העמידות יחשפו חולשות, אך לא ניאלץ להלאים בנקים

סוכנויות הידיעות

20.4.2009 / 10:27

ראש לשכתו של אובמה, רם עמנואל, התעודד מדו"חות הבנקים שהתפרסמו בשבוע שעבר



חלק מהבנקים הגדולים יזדקקו להזרמות הון נוספות, אך לא סביר כי הממשל ייאלץ להלאים בנקים, כך אמרו בכירים בממשל אובמה ביום ראשון. "ברור לנו כי כמה מוסדות יעמדו בפני בעיות קשות, אך אנו מרגישים כי יש בידינו הכלים להתמודד עם בעיות אלו", אמר דיוויד אקסלרוד, מיועציו הבכירים של אובמה.



הרגולטורים בארה"ב מבצעים כעת "מבחני עמידות" ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, על מנת לבחון את יכולתם לעמוד בתנאים הכלכליים המחמירים בשוק האמריקאי. הממשל מעוניין לפרסם את תוצאות המבחנים בתחילת מאי. הנשיא, ברק אובמה, סירב להתייחס בפרוטרוט לתוצאות הצפויות של המבחנים בעת שהותו בפסגת יבשת אמריקה בטרינידד.



"נראה לי שאנו צפויים לראות, שלא במפתיע, כי בנקים שונים מצויים במצבים שונים, ויזדקקו לרמות שונות של סיוע ממשלמי המסים", אמר אובמה. "יהיה לנו יותר מידע כאשר נקבל את תוצאות מבחני העמידות, אותן טרם קיבלתי בשלמותן", הוסיף. אקסלרוד התחייב כי תוצאות מבחני העמידות יתפרסמו בציבור. "חשוב כי תהיה שקיפות. ולדעתי הבנקים יהיו מעוניינים בכך, כיוון שירצו שהשווקים ידעו בדיוק מה מצבם", הוסיף.



ראש לשכתו של אובמה, רם עמנואל, התייחס לדו"חות הרבעוניים שפירסמו בשבוע שעבר כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב כסימן מעודד לרווחיותם. למרות זאת, אמר עמנואל כי "אין פירוש הדבר שלא יהיו בנקים שיזדקקו למשאבים נוספים. אנו מאמינים כי משאבים אלה זמינים לממשל, כרשת ביטחון על מנת להבטיח כי 19 הבנקים הגדולים מסוגלים להתקיים ולתפקד ביעילות", אמר, והוסיף כי כרגע אין כוונה לבקש כספים נוספים מהקונגרס.



מבחני העמידות בודקים את יכולתם של הבנקים להתמודד עם תרחישים אפשריים, כמו גידול חד באבטלה והמשך ירידות חדות במחירי הנדל"ן, בהתאם למאזנים הנוכחיים שלהם. התוצאות יסייעו לממשל לחלק את הבנקים ל-3 קטגוריות: בנקים הזקוקים להון נוסף; בנקים בריאים; ובנקים שהינם חלשים מכדי להמשיך להתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully