וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון נכסים ואנטן דורשות את הכסף מאוברלנד: החברה לא פרעה הלוואה בהיקף של 2 מיליון דולר

יעל פולק

20.4.2009 / 10:46

הפרת ההלוואה גררה הערת עסק חי בדו"חות אוברלנד


לאחר שבשבוע שעבר הודיעה אוברלנד כי לא תעמוד בהחזר הלוואה בהיקף של 2 מיליון דולר ולחברת אנטן במועד הפירעון שנקבע מראש (ה-9 באפריל) נשלח אתמול פקס לחברה הכולל הודעה על הפרת ההלוואה. במכתב נדרשת החברה לפרוע את סכום ההלוואה במלואה, בצירוף ריבית שנצברה בשיעור שנתי של 7.7% ובתוספת ריבית פיגורים בהיקף של 15% ממועד הפירעון שנקבע בהסכם ועד למועד התשלום בפועל.

בנוסף, דורשים המלווים מהחברה להימנע מביצוע עסקות אשר עלולות לפגוע בפירעון ההלוואה, לספק למלווים מידע בקשר לחברה בת (מצב ההלוואות שנתנה החברה בת, מצב הנכסים אשר שועבדו לטובתה) ומידע לגבי מקורותיה של החברה לפירעון ההלוואה.

את ההלוואה העניקו גאון נכסים ואנטן לאוברלנד בינואר 2008. ההלוואה, שניתן להמירה במניות, ניתנה כשגאון נכסים ואנטן חפצו להיכנס לגרעין השליטה באוברלנד, העוסקת במימון הלוואות בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב - בעיקר בקליפורניה ובנוואדה. בשל משבר האשראי, המלוות אינן מעוניינות להמיר את ההלוואה למניות - ודורשות את כספן בחזרה.

רק לאחרונה, באמצע מארס, השיבו באוברלנד לדרישת פרעון ההלוואה בטענה כי זה "ניסיון לייחס לחברה אירוע של חדלות פירעון שלא היה ולא נברא... במטרה ברורה לזרוע בהלה ופאניקה בקרב ציבור המשקיעים בחברה, לכשתפורסם הידיעה בעניין, על מנת למוטט את החברה".

באוברלנד מציינים כי החברה מתכוונת לפנות למלווים בזמן הקרוב כדי לנסות ולגבש הסכם לפריסת החוב.

אי-היכולת של אוברלנד לעמוד בהלוואה זו גררה אזהרת עסק חי בדו"חות השנתיים ל-2008. אוברלנד סיימה את 2008 עם הפסד של 16 מיליון שקל, לעומת הפסד של 8.3 מיליון שקל ב-2007 וגירעון של 6 מיליון שקל בהון העצמי - 8.2% מהמאזן. בקופת החברה יש 16 מיליון שקל - 22% מהמאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully