וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: חברות הפיננסים בלונדון יקצצו השנה 29 אלף משרות - אך מתחילים לראות אור בקצב המנהרה

סוכנויות הידיעות

20.4.2009 / 11:06

מכון המחקר הכלכלי CEBR צופה כי חברות הפיננסים בסיטי של לונדון יקצצו השנה 9% מכוח העבודה



חברות השירותים הפיננסיים בלונדון יקצצו 29 אלף משרות השנה - או 9% מכוח העבודה הכולל במגזר, כך העריך היום מכון המחקר הכלכלי, CEBR. מכון המחקר הוריד את תחזית הקיצוצים שלו לאחר שהחילוץ הממשלתי של מערכת הבנקאות הבריטית והורדות הריבית של הבנק המרכזי בבריטניה סייעו להשבת הביטחון במגזר הפיננסי.



"המשבר הפיננסי רשם מפנה משמעותית. הזרמת ההון הממשלתית לבנקים, תוכנית ההגנה על נכסים והורדות הריבית סייעו להשיב את האמון בשווקים", נאמר בדו"ח שפירסם המכון. לפי תחזית קודמת שפירסם CEBR באוקטובר, יקצצו חברות הפיננסים בלונדון 34 אלף משרות בשנת 2009. המכון מעריך כי ב-2010 יחזור המגזר הפיננסי בבריטניה לגייס עובדים חדשים.



ממשלת בריטניה השתלטה השנה על רויאל בנק אוף סקוטלנד ועל לוידס והרחיבה את הערבויות הממשלתיות לנכסיהם הרעילים של הבנקים, במסגרת ניסיונותיה לבלום את מחנק האשראי ולחדש את פעילות ההלוואות. כלכלת בריטניה נסוגה ב-1.6% ברבעון הרביעי של 2008, הצמיחה השלילית החדה ביותר של המדינה מאז 1980, והארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) צופה כי התמ"ג הבריטי ייסוג ב-3.7% בשנה הנוכחית.



"אנחנו מתחילים לראות אור בקצה המנהרה. אנחנו עדיין צופים קיצוצי משרות משמעותיים כתוצאה ממחנק האשראי, אך להערכתנו יהיה מדובר בתיקון חד פעמי עבור המגזר הפיננסי", אמר הכלכלן הראשי של CEBR, ריצ'רד סנוק.



המכון מעריך כי בנקאים המתמחים במיזוגים ורכישות יהיו מהנפגעים הגדולים ביותר, יחד עם תחום נגזרי האשראי, אשר מספר המשרות בו יצטמק ב-40%. בסך הכל, מספר המשרות בסיטי של לונדון, הרובע הפיננסי של הבירה הבריטית, ייפול השנה ל-295 אלף, לאחר שהמגזר הפיננסי באזור קיצץ 28 אלף משרות בשנה שעברה. בשנת 2010, לפי התחזית, יתחילו החברות לגייס שוב עובדים חדשים ומספר המועסקים במגזר יעלה ל-313 אלף עד 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully