וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוגר בהצלחה לוויין הריגול של התעשייה האווירית בהודו שנרכש תמורת 200 מיליון דולר

אורה קורן

20.4.2009 / 11:25

כמה דקות לאחר שיגור הלוויין הישראלי, שוגר מאותו אתר מיני לוויין שפותח על ידי סטודנטים בהודו



הבוקר בשעה 6:45 שוגר בהצלחה בהודו לוויין הריגול שנרכש מהתעשייה האווירית (תע"א). על פי פרסומים זרים, הודו שילמה 200 מיליון דולר עבור הלוויין. לאחר 17 דקות של שיוט נכנס הלוויין למסלולו. יו"ר אירגון החלל ההודי, מדהאבאן נאיר, הביע שביעות רצון מהשיגור. כמה דקות לאחר שיגור הלוויין הישראלי, שוגר מאותו אתר מיני לוויין שפותח על ידי סטודנטים בהודו.



לוויין הריגול של תע"א נחשב לדגם מתקדם, שיספק להודו צילומים ברזולוציה של מטר (ניתן לזהות שני עצמים נפרדים הנמצאים במרחק של מטר ויותר זה מזה). הלוויין אמור לשהות בחלל לפחות שלוש שנים והוא חלק מתוכנית החלל ההודית להגברת השמירה על בטחונה לאורך הגבול עם פקיסטאן ומול ארגון אלקאעידה הפועל באפגניסטאן השכנה. בנוסף מתכננת הודו להשתמש בצילומי לוויין לצורך הגנה על ספינות הודיות מפני מתקפת טרור.



הלוויין, שמשקלו 300 קילוגרם, ינוע בטווח של 550 קילומטרים מכדור הארץ. גם התעשייה הבטחונית ההודית עוסקת בפיתוח לוויין, אולם משקלו מגיע ל-1,200 קילוגרם. בינואר 2008 שיגרה תע"א באמצעות טיל שיגור הודי, לוויין צילום ישראלי שהרשים את המערכת הבטחונית ההודית, שהביעה עניין ברכישת לוויין דומה.



הראדאר המותקן על הלוויין ישגר תמונות גם דרך מיסוך כבד של עננים ביום ובלילה, והוא יספק להודו יכולות דומות לאלה שמספקים לוויינים לצבא האמריקאי. הכנת הלוויין בחברות הבנות של תע"א, מבט ואלתא, צברה תאוצה לאחר התקפת הטרור על מומביי בשנה שעברה. להודו מערך לוויינים מדגם ישן, כבדים יותר וללא מערכת "סאר" המאפשרת ראיית לילה ודרך עננים. שיתוף הפעולה הבטחוני בין ישראל להודו התרחב לפני כשנה לייצור משותף ולפיתוח לווייני ריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully