וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות חזרה לשווקים? עלייה בהיקף ההנפקות של האג"ח בדירוג ספקולטיבי

נועה פרייס

20.4.2009 / 11:35

מיטב: קשה להניח כי שיעור חדלות הפירעון יירד, אך העובדה שמספר הנפקות של אג"ח ספקולטיבי הצליחו משמעה שהנזילות חזרה


בכל אחד משלושת השבועות האחרונים סך ההנפקות של אג"ח בדירוג ספקולטיבי בארה"ב היה גבוה מ-2 מיליארד דולר. זאת, לאחר תקופה ארוכה שבה נרשם היקף הנפקות שבועי דל מאוד עד כדי אפסי. "גם אפיק זה נהנה מרצון המשקיעים להגדיל סיכון ולרכוש איגרות חוב בדירוג הנמוך מ-'-BBB' המגלמות תשואה לפדיון אטרקטיבית למדי לעומת האיגרות הממשלתיות", כך לפי רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב.

לדוגמא, אג"ח קונצרנית נקובה בדולר בעלת דירוג 'BB' לטווח של שנתיים, מגלמת תשואה לפדיון של 8.96%. כלומר, פער של 8% לעומת ה-UST לטווח דומה. אג"ח קונצרנית לטווח של 10 שנים בעלת דירוג דומה, מגלמת תשואה לפדיון של 11.43%. כלומר, תשואה עודפת של 8.5% מעבר ל-UST.

"אמנם קשה להניח כי שיעור חדלות הפירעון יירד בחודשים הקרובים, אך העובדה שמספר הנפקות של סדרות אג"ח ספקולטיבי הצליחו, משמעה שהנזילות חזרה גם היא", טוען אייכל. לפי מיטב, ניתן לרכוש באופן סלקטיבי אג"חים אלו.

האג"ח הממשלתיות משלמות את מחיר האופטימיות
עליות השערים בשוקי המניות הביאו למגמה שלילית באג"ח הממשלתיות בשבועות האחרונים. כך, ה-UST המיועדת להגיע לפדיון בעוד 10 שנים רשמה 4 שבועות רצופים של ירידות שערים. במהלך שבוע המסחר נרשמה עלייה של 2 נקודות בסיס בתשואה לפדיון של אג"ח, וזו נסחרה בסופו בתשואה לפדיון של 2.95%. עם זאת, במיטב מציינים את התנודתיות הגבוהה הקיימת באיגרת, אשר יומיים לפני כן נסחרה בתשואה לפדיון של 2.768%.

גם רכישות ה-UST על ידי הפד לא עזרו בשבוע האחרון לשוק הסולידי. כך, במהלך שבוע המסחר רכש הבנק המרכזי איגרות בסך של 16.17 מיליארד דולר, ובכך הביא את סך הרכישות לכדי 52.72 מיליארד דולר . במיטב מזכירים כי רכישות אלו הן חלק מתוכנית הפד, שפורסמה במארס, לרכוש 300 מיליארד דולר תוך 6 חודשים. במיטב מעריכים כי בעת הנוכחית, תשואה לפדיון של 3% ב-UST ל-10 שנים אינה מעידה על בועה במחירה.

"הואיל ואי הוודאות נותרת גבוהה, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח בעלות דירוג בסביבות A, שלהן טווח בינוני וארוך לפדיון. אלו, להערכתנו, עשויות להשיג תשואות אחזקה נאות במהלך השנה, תוך סיכון נמוך, באופן יחסי", מסכמים במיטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully