וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל את מינוי מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים; "המדינה התעלמה מחובת ייצוג הולם לנשים"

עידו סולומון

20.4.2009 / 12:24

השופט אדמונד לוי: הנתונים בדבר הפער הניכר בייצוג לנשים לא עמדו בפניו של ראש הממשלה



בפסק דין תקדימי וראשון מסוגו שניתן היום, קבעו שלושת שופטי בית המשפט העליון פה אחד כי עקרון הייצוג השוויוני לנשים לא בא לידי ביטוי בהליך מינוי מנכ"ל לרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. שופטי בג"ץ הטילו צו המבטל את מינויו של יאיר גלר ומורה לראש הממשלה לבחון את המועמדים לתפקיד תוך התחשבות בחובת הייצוג ההולם לנשים, הקבועה בחוק.



בפסק הדין כתב השופט אדמונד לוי: "הנתונים שהוצגו לראשונה בתשובת המדינה לעתירה זו בדבר הפער הניכר בייצוג לנשים בתפקידים מן הסוג הנדון, לא עמדו בפני המנהל הכללי, אף לא בפניו של ראש הממשלה... בעת שהשוו בין כישוריהם של המועמדים, לא פעלו ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו כמצוות הדין, ולא נתנו דעתם לשאלה כלום שוני מגדרי הוא שניצב בבסיס הפער שהוצג, באופן המצדיק הכרעה שונה. החוק, שחשיבותו בעיצוב תודעתם של מקבלי ההחלטות, לא בא לידי ביטוי מספק בהליך קבלת ההחלטות".



עו"ד סיגל רונן-כץ, יועצת משפטית בשדולת הנשים בישראל: "פסק הדין של בג"ץ מהווה צעד חשוב בקידומן של נשים בחברה הישראלית. פסק דין זה מהווה אבן דרך חשובה בהטמעת החשיבות של עקרון הייצוג ההולם ומיגור האפליה כנגד נשים. בית המשפט העליון הבהיר שחובת הייצוג ההולם חלה על כל הדרגים של מקבלי ההחלטות, לרבות ראש הממשלה, וכי בכל מינוי יש לבחון ראשית האם קיים ייצוג הולם לנשים.



נורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים: "נשות ישראל צריכות להרגיש יותר בטוחות להגיש מעומדות לתפקידים בכירים. בג"ץ קבע היום כי הדרך פתוחה וכי ועדות האיתור מחויבות להיות אקטיוויות בכל הקשור למינוי נשים. אנו מקוות כי פסק דין זה יהווה פתח לשיפור מצבן העגום של נשים בתפקידי מפתח בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully