וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואה על האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח של ארה"ב שוב מתקרבת לאפס

סוכנויות הידיעות

20.4.2009 / 12:27

הירידה בתשואות נובעת מהצלחת מאמצי הבנק הפדרלי להוריד את עלות ההלוואות בשוק



התשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב מתקרבות לאפס בשל הביקוש הרב לאג"ח לטווח קצר שנוצר בעקבות רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי. בניגוד לפעם הקודמת בה התקרבו התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לאפס, הירידה הנוכחית מעידה על הצלחת הבנק הפדרלי להוריד את הריביות על ההלוואות, ולא על פאניקה המניעה משקיעים לוותר על תשואות למען ביטחון השקעותיהם.



בדצמבר ירדו התשואות על האג"ח ל-3 חודשים אל מתחת לאפס בפעם הראשונה מאז השקתן ב-1929, בשל חוסר הוודאות בשווקים, שהבריחה משקיעים להשקעות הבטוחות ביותר – על חשבון התשואות. התשואות התחזקו מאז תחילת 2009 ועד פברואר, אך מאז תחילת פברואר חזרו להיחלש, ועומדות כעת על 0.13%.



הביקוש עבור האג"ח הממשלתיות ל-3 חודשים חזר הודות לרכישות האג"ח הממשלתיות לטווחים ארוכים יותר שמבצע הבנק הפדרלי, בניסיון להוריד את הריביות על הלוואות. סין, בעלת האג"ח הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב, הגיבה למהלך באמצעות מעבר לרכישת אג"ח לטווחים קצרים יותר – בפברואר רכשה סין יותר אג"ח לטווחים של עד 3 חודשים מאשר אג"ח לטווחים של יותר משנתיים, לראשונה מאז נובמבר. עבור משקיעים המעוניינים בנזילות, האג"ח הממשלתיות של ארה"ב מספקות ביטחון לטווח קצר.



לפי נתוני מריל לינץ', האג"ח הממשלתיות איבדו 2.6% מערכן השנה, בשל הגידול בהנפקות האג"ח שביצע הממשל האמריקאי, על מנת לכסות את הפערים שנפערו בתקציב בעקבות תוכניות התמריצים. בדצמבר הנפיק משרד האוצר אג"ח ל-3 חודשים בשווי 27 מיליארד דולר בדיסקאונט של 0.005 – השיעור הנמוך אי פעם. משר האוצר אף הנפיק לראשונה אג"ח ל-4 שבועות בריבית אפס בשווי 30 מיליארד דולר.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים התחזקה בשבוע שעבר ב-0.03% לרמה של 2.95%, לפי נתוני BG קנטור מרקט דאטה. האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-3 חודשים, לעומת זאת, נחלשו בשבוע שעבר ב-0.05% לרמה של 0.13%. לפי נתוני מריל לינץ', עד כה השנה, הייתה התשואה על אג"ח ממשלתיות עד טווח של 3 חודשים 0.07% בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully