וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדר הנדל"ן סול זכאי מתעניין במניות סרברוס-גבריאל בלאומי

מיכאל רוכוורגר

20.4.2009 / 12:57

זכאי התבקש להצטרף בין היתר לקבוצות של שלמה נחמה; זכאי עזב את לונדון וגר בהרצליה פיתוח ובגיברלטר


המליארדר הישראלי לשעבר, סולי זכאי, קיבל מספר פניות להצטרף לקבוצות רכישה המתארגנות לרכישת חבילת מניות של בנק לאומי (9.7%) המוחזקות בידי קרנות סרברוס-גבריאל. זכאי, שהתגורר בלונדון ב-30 השנים האחרונות, עזב את אנגליה לפני מספר חודשים ומתגורר כעת לסירוגין בישראל, בהרצליה פיתוח, ובגיברלטר, כך נודע ל- TheMarker.

סול זכאי יחד עם אחיו אדי מחזיקים בחברת הנדל"ן טופלנד, הנחשבת מחברות הנדל"ן הגדולות באנגליה ובאירופה, ששוויה מוערך בכ-6 מיליארד דולר והיא מחזיקה בין השאר בכ-80 מבתי כל-בו של רשת מרקס אנד ספנסר ברחבי אנגליה.

אדי זכאי יישאר בלונדון וינהל את פעילותה של טופלנד, בעוד שסול יתרכז בניצול הזדמנויות שנוצרו בשווקים בישראל ומקומות נוספים ברחבי העולם. חלק מן הסיבות של מעברו של זכאי לישראל קשורות בנושא המיסוי.

ל-TheMarker נודע כי זכאי קיבל מספר פניות להצטרף לקבוצות רכישה המתארגנות לרכישת חבילת מניות של בנק לאומי (9.7%) המוחזקות בידי קרנות סרברוס-גבריאל. בעבר ניהלו האחים זכאי מגעים לרכישת קבוצת משרי אריסון. כן הוזכר שמם בהקשר להשקעות עם שלמה נחמה, לשעבר יו" ר בנק הפועלים, כך שייתכן ואחת הפניות לגבי מניות לאומי הגיעו מידי נחמה.

טופלנד ביצעה לפני כמה חודשים עסקת ענק בתחום הנדל"ן הקמעונאי באירופה, ובמסגרתה רכשה פורטפוליו של 13 היפרמרקטים ושני מרכזים מסחריים מענקית הקמעונות הספרדית ארוסקי תמורת 361 מיליון יורו, עם אופציה לרכישת נכסים נוספים בהיקף של עד 1 מיליארד יורו. העסקה שיקפה לנכסים המשתרעים על פני שטח של 144 אלף מ"ר תשואה של 6%. הנכסים ממוקמים בחבל הבאסקים בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully