וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בכירים קוראים לממשלת אירלנד להלאים את הבנקים במדינה

סוכנויות הידיעות

20.4.2009 / 13:04

קבוצת הכלכלנים פירסמה קריאה לממשלה לזנוח את תוכנית "הבנקים הרעים" שלה לטובת הלאמה זמנית



קבוצת כלכלנים בכירים באירלנד קוראת לממשלה לזנוח את תוכנית "הבנקים הרעים" שלה לטובת הלאמה זמנית של המגזר הפיננסי. במאמר דעה ב"אייריש טיימס" טוענים 20 מהכלכלנים המובילים באירלנד כי מהלכי הממשלה מוטעים. "בתנאים רגילים, אף אחד מאיתנו לא היה ממליץ על מערכת בנקאות מולאמת", כתבו, "אך הנסיבות רחוקות מלהיות רגילות, ואנו מאמינים שבתנאים הנוכחיים, הלאמה היא האפשרות הטובה ביותר".



"בנוסף, אנו ממליצים על הלאמה אך ורק כמהלך זמני. לאחר ניקוי הבנקים, הגדלת נזילותם וארגון מחדש עם מבנה הנהלה חדש, אנו ממליצים כי הבנקים יופרטו מחדש", נכתב במאמר. שיעורי החובות של אירלנד, שבמשך שנים רבות היו נמוכים ביותר, עשויים לזנק ליותר מ-100% מהתמ"ג בשנה הבאה, לעומת 41% בשנה שעברה, בעקבות תוכניות הממשל לנקות את מגזר הבנקאות ממשכנתאות גרועות בהן הוא מחזיק.



אירלנד הודיעה בתחילת החודש על תוכנית "הבנקים הרעים", שהיא התוכנית הממשלתית הראשונה באירופה במסגרת המשבר הנוכחי. על פי התוכנית, חברת ניהול נכסים ממשלתית תרכוש נכסים "רעילים" עד שווי של 90 מיליארד יורו. בעקבות זאת, הודיעו חברות דירוג האשראי, סטנדרד אנד פור'ס ופיץ', על הורדת דירוג האשראי על האג"ח של ממשלת אירלנד. מודי'ס הזהירה כי אף היא עשויה להוריד את דירוג האשראי של אירלנד.



במאמר הדעה שהתפרסם בסוף השבוע נכתב כי הממשל אינו מעריך נכונה את היקף ההפסדים בבנקים האיריים, ועשוי לשלם סכומים גבוהים מדי עבור המשכנתאות שהוא רוכש. "אנו רואים בהלאמה הדרך היחידה להזרים את ההון הנחוץ לבנקים באופן הוגן כלפי משלמי המסים. כשמדובר בהיקף של 90 מיליארד יורו, הסיכוי כי משלמי המסים ישלמו מחיר הגבוה ב-10%-30% משווי הנכסים מחריד", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully