וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: הציפיות לאינפלציה עלו והן עומדות כעת על שיעור שנתי של 1.7% ל-14 החודשים הקרובים

TheMarker

20.4.2009 / 13:25

"זוהי עלייה ניכרת בציפיות לעומת הצפי לאינפלציה אפסית או אף שלילית, אולם להערכתנו הן עדיין מעט נמוכות מדי"



הציפיות לאינפלציה בין אמצע מארס לאמצע אפריל (על פי חישובי בנק ישראל) נותרו יציבות, ועמדו על 0.7% לשנה הראשונה ו-2.4% לשנה השנייה. בהראל מציינים כי לאחר פרסום מדד מארס עלו הציפיות לאינפלציה הנגזרות משוק ההון, והן עומדות כעת על שיעור שנתי של 1.7% ל-14 החודשים הקרובים (עד מדד מאי 2010). "זוהי עלייה ניכרת בציפיות לעומת הצפי לאינפלציה אפסית או אף שלילית לפני מספר חודשים, אולם להערכתנו הן עדיין מעט נמוכות מדי", לפי הכלכלנים בהראל.



בעקבות המדד הגבוה, הגידול המהיר באמצעי התשלום והעלייה בציפיות לאינפלציה, לא צפויה הרחבה נוספת של המדיניות המוניטרית בחודש הקרוב, מעריכים האנליסטים בבית ההשקעות. "בנק ישראל יעדיף כעת להמתין ולבדוק את נתוני האינפלציה והציפיות לאינפלציה במהלך חודש-חודשיים, ולא להסתכן בהרחבה נוספת מעבר להחלטות הקודמות", לפי כלכלני הראל.



בנק ישראל פרסם את הדו"ח השנתי והפחית את תחזית הצמיחה ל-2010, מ-2.3% ל-1% בלבד. כלומר, בבנק ישראל צופים את המשך המיתון גם ב-2010, אם כי לא בעוצמה של 2009, כך מעריכים בהראל.
בנוסף, ניכרת התנגדות ברורה של בנק ישראל ליוזמת המשך הפחתות המס במשק הישראלי. "לא רק שבנק ישראל לא דוגל בהפחתות מסים נוספות, אלא הוא אפילו מציע לשקול דחייה של ההפחתה המתוכננת ל-2010 (הפחתה אחרונה שאושרה לפני מספר שנים)", כך טוענים בהראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully