וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד חברת הביטוח כלל בסך 135 מיליון שקל

חיים ביאור

20.4.2009 / 13:59

נטען כי כלל שולחת למעסיקים מכתבי התראה עקב פיגורים לכאורה בהעברת הפרשות עובדים אך בפועל אין כל פיגור



בקשה להגשת תביעה ייצוגית כנגד חברת הביטוח כלל בסכום של 135 מיליון שקל הוגשה היום לבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב. התביעה הוגשה על ידי חברת ווימן אופנה.



בבקשת התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שלמה בכור, נטען שכלל ביטוח נוהגת לשלוח למעסיקים "מכתבי התראה" בגין פיגורים לכאורה בהעברת ההפרשות עבור העובדים, למרות שבפועל אין כל פיגור. בהתאם לכך, ווימן אופנה מבקשת לחייב את כלל ביטוח לפצות את אותם מעסיקים בגין הטרדה, עוגמת נפש והנזקים שנגרמים להם כתוצאה ממשולח המכתבים הללו.



לטענת ווימן אופנה, היא נמנית עם אותם מעסיקים רבים המשלמים באופן שוטף את מלוא ההפרשות המיועדות להבטחת הזכויות של עובדיהם, במסגרת ביטוחי המנהלים. למרות זאת, נטען, כלל ביטוח דבקה בנוהג שלה לשלוח להנהלת ווימן אופנה ואל עובדי החברה מכתבי התראה (עשרות במספר) בהם מצויין שקיים חוב מצד החברה לכלל ביטוח. דבר שעלול לפגוע בזכויות שצברו העובדים המובטחים.



כלל ביטוח, נטען בבקשה לתובענה, נוקטת בלשון מאיימת, תוך שהיא מציינת בפני העובדים כי "למרות פנייתנו למעבידך, טרם שולמה הפרמיה במלואה" וכי אם לא ישולמו הפרמיות תוך 21 ימים, תבוטל הפוליסה". ווימן אופנה טוענת כי הדבר גורם לה נזק רב ולפגיעה קשה בהתנהלותה מול העובדים.



"המשיבה בפעולותיה ו/או מחדליה עשתה דבר שיש בו ניצול חולשתם או בורותם או חוסר ניסיונם של מבוטחיה, תוך השפעה בלתי הוגנת עליהם", טוענת ווימן אופנה בתביעתה. ”בפעולותיה הפרה המשיבה את חובת הזהירות המוטלת עליה כלפי המעסיקים והעובדים המבוטחים בה".



ווימן מעריכה ש-10% מבין 45 אלף המעסיקים להם פוליסות ביטוח מנהלים עבור עובדיהם בכלל ביטוח, קיבלו מכלל מכתבי התראה שלא כדין. לפיכך, היא מעריכה שקבוצת הנפגעים עקב מכתבי ההתראה מונה כ-4,500 מעסיקים. ומכיוון שהנזק הממוצע לכל אחד מהם עקב המשלוח המתמשך של מכתבי ההתראה הוא 30 אלף שקל, הרי שסכום הסעד לכלל חברי הקבוצה נאמד ב-135 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully