וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לצרכנים בקבלת הדמי פיקדון: תאגיד המיחזור יעביר לרשתות תמורה כספית עבור קליטת הבקבוקים

עירית רוזנבלום

20.4.2009 / 14:09

לפי ההסכם בין התאגיד לרשתות, יועברו 4-7 אגורות על כל בקבוק לבתי עסק שאוספים מעל 60 אלף בקבוקים בחודש



תאגיד המיחזור (אל"ה) החליט להעביר לבתי העסק תמורה כספית עבור קליטת מיכלי המשקה ומתן שירות הולם לצרכן וזאת לאחר שקיבל תלונות מצרכנים רבים כי רשתות השיווק לא מוכנות לקבל מהם את בקבוקי המיחזור בתמורה להחזרת דמי הפיקדון.



לפי ההסכם שנחתם בין התאגיד לרשתות השיווק, יועברו 4-7 אגורות על כל בקבוק לבתי עסק שאוספים מעל 60 אלף בקבוקים בחודש. מדובר במהלך שעלותו השנתית נאמדת במספר מיליוני שקלים והוא ימומן על ידי יצרני המשקאות. המהלך אמור לעודד את נקודות המכירה לקבל את הצרכנים הממחזרים בלי לעכבם. מתאגיד המיחזור נמסר כי ההסכם נדרש לאחר תלונות רשתות השיווק שהחוק, הקובע כי עליהם לקבל את הבקבוקים מהלקוחות ולהחזיר להם את דמי הפיקדון - פגע בהן, מכיוון שאין להן כוח אדם ומקומות איחסון מתאימים לטיפול בנושא זה.



"עד היום נאספו במקומות אלו כ-80 מליון מיכלי משקה בשנה. אני מעריכה כי בעקבות ההסכם ושינוי הגישה מצד רשתות השיווק ובתי העסק יתווספו בשנה כ-20 מיליון מיכלי משקה למיחזור" - אומרת יו"ר תאגיד המיחזור, נחמה רונן.



מדובר על מאות אלפי בקבוקים מדי חודש, אשר יידרש בית העסק לאסוף על מנת ליהנות מהתשלום. הרשתות ובתי העסק יקבלו מכל צרכן עד 50 בקבוקים, וזאת בכדי למנוע כניסתם של גופים מסחריים לתחום ובכדי לאפשר לכל אדם להביא מביתו שלו את הבקבוקים שהוא צבר במהלך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully