וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי חיפה כימיקלים לעובדי כי"ל: אתם שבעים ואנחנו גוועים

אורה קורן

20.4.2009 / 14:50

"צא וראה את ערימת האשלג הענקית השוכבת כאבן שאין לה הופכין בחצר אתר הייצור של מפעלי ים המלח"


"אתם שבעים ואנחנו גוועים", כתב יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים, משה גז, לעמיתו יו"ר ועד עובדי כי"ל. אתמול הודיעה חיפה כימיקלים על סגירת מפעלי החברה ושליחת 800 עובדיה לבתיהם. לטענת החברה, המהלך נובע מהמחיר הגבוה שדורשת כי"ל עבור האשלג שהיא מוכרת לחברה, שמשמש חומר הגלם עליו היא מבססת את פעילות הייצור שלה.

"אני מבקש ממך לצאת החוצה ולראות את ערימת האשלג הענקית של למעלה משני מיליון טון ובגובה עשרות מטרים השוכבת כאבן שאין לה הופכין בחצר אתר הייצור של מפעלי ים המלח בסדום", כתב גז. "לאחר מכן, אתה מוזמן לבקר במפעלי חברת חיפה כימיקלים המושבתים ולראות בעצמך את ההשלכות החמורות של מדיניות ההנהלה של מפעלי ים המלח", הוסיף.

גז קרא ליו"ר ועד עובדי כי"ל לפעול מול הנהלת כי"ל ובעליה, עידן עופר, כדי שחיפה כימיקלים תוכל להשתמש באשלג המופק מים המלח. "מתוך ערבות הדדית שחייבת להיות בינינו, ובהתעלם מהציניות שהפגינו דוברי כי"ל בתקשורת אתמול, אני פונה אליך בבקשה כי תפעל מול הנהלת מפעלי ים המלח ומול הבעלים של החברה האם, משפחת עופר, על מנת לתת גם לנו את הזכות ליהנות מהאשלג המופק מים המלח, ולמנוע הרס של אלפי משפחות", הוסיף.

גז ציין, כי עלות הפקת טון אשלג במפעלי ים המלח מוערכת ב-70 דולר לטון, ואילו המחיר המבוקש על ידי כי"ל מחיפה כימיקלים עומד על 600 דולר לטון. לדבריו, מתוך 2.1 מיליארד דולר שכי"ל הרויחה ב-2008, הניבו עסקיה עם חיפה כימיקלים 70 מיליון דולר. "מתן נגישות לחיפה כימיקלים למחצב הישראלי במחיר הוגן לא תפגע כלל בחוסנה ובעצמתה של מפעלי ים המלח", העריך גז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully