וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: האפיק השקלי עדיף על האפיק הצמוד הממשלתי לטווח הארוך; ממליצים להתמקד במח"מ הבינוני של 4 שנים

נועה פרייס

20.4.2009 / 14:48

"המח"מ הארוך אינו מפצה על הסיכון מתרחיש של עלייה חדה בגירעון מתרחיש של עלייה חדה בגירעון, או מעלייה חדה בדולר"



האג"חים השקליים נסחרו בשבוע החולף בירידות שערים של עד 1.7%, בעיקר במח"מ הארוך של העקום השקלי. התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 219) עלתה לרמה של 4.85%. בארה"ב ננעלה התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים על רמה של 2.93%, בדומה לשבוע שעבר. כפועל יוצא, פרמיית הסיכון של ישראל, אשר מבטאת את הפער בין התשואה השקלית לאמריקאית, עלתה ל-1.92%.



בבית ההשקעות גאון מעדיפים את האפיק השקלי על האפיק הצמוד הממשלתי לטווח הארוך, וממליצים להתמקד בשבוע הקרוב במח"מ הבינוני של 4 שנים (שחר 2682). "בקצה הקצר של המח"מ (מק"מים) התשואה נמוכה מדי, ואילו המח"מ הארוך אינו מפצה על הסיכון מתרחיש של עלייה חדה בגירעון או מעלייה חדה בדולר", כך לפי הכלכלנים בגאון.



האפיק הצמוד אינו אטרקטיווי לטווח הארוך, במיוחד לנוכח ציפיות האינפלציה הגבוהות הנגזרות מהאג"ח לטווח קצר, כך לטענת האנליסטים בגאון. עם זאת, לאלו המעוניינים להשקיע בו, בגאון ממליצים להתמקד במח"מ הקצר ביותר (ממשל 610), עד לפרסום מדד אפריל בעוד כחודש במידה ואכן הוא יפתיע מעבר לצפוי.



באפיק הצמוד הקונצרני, ה-SPREAD (מרווחים מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות) הולכים וקטנים, ובגאון מעריכים כי בחלקם הסיכון עולה על הסיכוי לרווחים נוספים. "יש לצמצם ברכיב הקונצרני, עד אשר נחווה מימוש שיאפשר כניסה במחירים נוחים יותר", כך לפי האנליסטים בגאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully