וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפתיחה שלילית של שבוע המסחר: החוזים בוול סטריט מורים על ירידות של עד כ-2% בפתיחה

ניר צליק

20.4.2009 / 15:29

המשקיעים ממתינים לפרסום תוצאות הרבעון של בנק אוף אמריקה ולמדד המדדים המובילים


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על ירידות של עד 2% בפתיחת שבוע המסחר, כאשר המשקיעים ממתינים לדו"חות בנק אוף אמריקה וכן למדד המדדים המובילים. שבוע המסחר הקודם הסתיים בעליות שערים - זה השבוע השישי ברצף. בסיכום שבועי, התחזק הדאו ג'ונס ב-0.6%, נאסד"ק עלה ב-1.2% ו-S&P 500 הוסיף 1.5%.

בגזרת המקרו, המשקיעים ימתינו היום לפרסום מדד המדדים המובילים, הבוחן עשרה אינדיקטורים שמודדים את פעילות הכלכלית. בין האינדיקטורים: מספר תביעות אבטלה ראשוניות, הזמנות חדשות ממפעלים, אישורי בנייה חדשים, בטחון הצרכנים ועוד. הציפייה היא כי המדד יראה ירידה של 0.3% לחודש מארס לעומת ירידה של 0.4% בחודש פברואר.

בענף הבנקאות, היועצים הכלכליים הבכירים של אובמה הצליחו למצוא דרך לייצב את מערכת הבנקאות של ארה"ב מבלי לבקש מהקונגרס כספים נוספים, לדברי בכירים בממשל. מדובר בשינוי כיוון עבור בכירי משרד האוצר האמריקאי, שכעת אומרים כי הם מסוגלים לנצל את מה שנותר מכספי תוכנית החירום (TARP) בסך 700 מיליארד דולר טוב יותר, על ידי המרת ההלוואות הקיימות של הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, למניות רגילות.



המרת ההלוואות למניות רגילות תהפוך את הסיוע הפדרלי להון נזיל עבור הבנקים, ובתמורה תעניק לממשלה אחזקות מכובדות בבנקים. משרד האוצר כבר הגיע להסדר כזה עם סיטי, ואמר כי ישקול לבצע מהלך דומה גם בבנקים אחרים במקרה הצורך. כעת נראה שהממשל משוכנע כי מהלך זה יכול לפצות על כל מחסור בהון שהבנקים עשויים להיתקל בו בטווח הקרוב.

עוד בענף הבנקאות: סיטי, ענקית הבנקאות האמריקאית המקרטעת, הודיעה ביום שישי כי רשמה רווח ברבעון הראשון של השנה. אולם השורה התחתונה שלה - 1.6 מיליארד דולר ברווח ברבעון הראשון - לא היתה באמת כפי שנראתה. מאחורי מספר זה עומדים חישובים מפוקפקים.

מרדית ויטני, אנליסטית בולטת, אמרה בדו"ח מחקר שפירסמה באחרונה כי הבנקים מטייחים דו"חות. "מטרתה של התעשייה כולה - ושל חלק מהמנהיגים הפוליטיים - הוא ליצור את הרושם שהבנקים מתייצבים, כדי שמשקיעים פרטיים ישקיעו בהם ויפחיתו את הצורך בסיוע נוסף מכספי משלמי המסים", אמרה ויטני. כעת ממתינים המשקיעים לפרסום תוצאות הרבעון של בנק אוף אמריקה שיתפרסמו לפני פתיחת המסחר.

בענף התרופות, ענקית התרופות גלקסו-סמית קליין תרכוש את יצרנית התרופות הפרטית שטיפל לבורטוריס (Stiefel Laboratories), תמורת 2.9 מיליארד דולר במזומן. כך הודיעה היום החברה. גלקסו הודיעה כי היא עשויה לשלם 300 מיליון דולר נוספים בעתיד עבור החברה, בהתאם לביצועיה. עוד בענף, היום יתפרסמו דו"חותיה של אלי לילי, מתחרתה של טבע.

ענקית האנרגיה האמריקאית מוביל הדיחה את רשת הקמעונות וול-מארט מראשות דירוג 500 החברות הגדולות בעולם של מגזין "פורצ'ן", דירוג המבוסס על הכנסות. רווחי חברות "פורצ'ן 500" צנחו ב-85% ב-2008, לסך של 99 מיליארד דולר בשנה שעברה - הירידה החדה ביותר ברווחי החברות המדורגות מאז הושק הדירוג לראשונה לפני 55 שנים.

בענף קמעונות המזון, פפסיקו - יצרנית המשקאות הקלים השנייה בגודלה בעולם, רכשה ב-6 מיליארד דולר במניות ובמזומן שניים מהמפיצים הגדולים ביותר שלה. הרכישה תעניק לפפסי את השליטה המלאה ב-80% מהמכירות של משקאותיה, כולל מותגי פפסי, גייטורייד וטרופיקנה בצפון אמריקה. הרכישות אמורות להגדיל את הרווח הנקי שלה ב-200 מיליון דולר בשנה, הודות להגדלת כח רכישה והפחתת עלויות.

לאחר תום המסחר תפרסם ענקית המחשוב יבמ את תוצאות הרבעון, כמו גם טקסס אינסטרומנטס.

במניות הישראליות: , ספקית פתרונות ה-WiMax, תפטר 50 מתוך כ-900 עובדיה בצורה רוחבית, ממחלקות שונות בארגון. מהחברה נמסר כי "נבחנים כל הזמן שינויים ארגוניים בהתאם למצב השוק". לעת עתה אין כוונה לסגור מחלקות או לפגוע בעסקי הליבה של החברה. לפני כ-4 חודשים פיטרה אלווריון 11% מכוח העבודה בחברה - 110 עובדים, כאשר מטרת הפיטורים היתה לשמור על רווחיות החברה בהתחשב במצב הכלכלה הגלובלי.

תיסחר על רקע תביעה ייצוגית בהיקף של כמיליון דולר שהוגשה כנגד החברה בטענה כי הטעתה צרכנים כאשר רשמה על מוצרים מסויימים שייבאה כי אינם מכילים סוכר, כאשר בפועל הם הכילו סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully