וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע עו"ד שמעל בכספי פיצויים של נפגעי תאונות דרכים מחברות הביטוח

עמית בן-ארויה

20.4.2009 / 15:43

עו"ד שלמה ערד פיצה את לקוחותיו בסכומים קטנים תמורת סילוק ואז תבע את חברות הביטוח בשמם



עו"ד שלמה ערד הורשע היום בארבע פרשיות מרמה של לקוחות שנפגעו בתאונות דרכים בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וגניבה בידי מורשה. בכך הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב את הזיכוי שנקבע בשלום.



ערד נטל על עצמו לייצג אנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים והיו זכאים לפיצוי מחברות הביטוח. ערד נהג לפצותם בעצמו בסכומים זניחים ולא הודיע לחברות הביטוח כי הלקוחות כבר אינם צד להידיינות. הוא קיבל סכומים שונים מחברות הביטוח בכל אחת מהתביעות שהגיש בשם הלקוחות, ואת הסכומים שילשל לכיסו. כדי לקבל את הכסף זייף ערד מסמכים בהם אישרו הלקוחות בחתימותיהם כי קיבלו את המגיע להם והציגם בפני חברות הביטוח.



שופט בית משפט השלום בתל אביב, מרדכי פלד, זיכה את ערד משום שהסתרת ההסכמים בין ערד ללקוחות מחברות הביטוח לא היתה, לגישתו, בגדר מרמה. באורח נדיר הפכו שופטי המחוזי דבורה ברלינר, זאב המר וברכה אופיר-תום את ההחלטה על פיה - והרשיעו את ערד בכל המקרים. מבלי להתייחס לראיות, כתבו השופטים בתחילת פסק הדין, "קונצפציה בסיסית זו (של השלום) מעוררת קושי, וזאת בלשון המעטה. חברות הביטוח לא היו מנהלות את המשא ומתן בתביעות הרלוונטיות לו היו יודעות כי המתלוננים אינם בתמונה וכי ערד עושה לביתו, ואינו מתכוון להעביר למתלוננים את הסכום שישולם על ידן".



באחד המקרים הציע ערד ללקוח 5,000 שקל תמורת סילוק התביעה. הלקוח הסכים, וערד תבע מחברת הביטוח 22 אלף שקל וקיבל בסופו של דבר לידיו 6,500 שקל. במקרה אחר שילם ערד ללקוחה 1,000 שקל במזומן ואז תבע מחברת הביטוח 11 אלף שקל. הוא קיבל מחברת הבעיטוח 2,500 שקל, אותם שילשל לכיסו.



ברלינר ציינה כי המרמה של ערד היתה הן כלפי חברות הביטוח והן כלפי הלקוחות. אלה האחרונים לא היו ערים לכך שתביעתם כלפי חברת הביטוח מניבה סכומים גבוהים יותר ממה שערד נתן להם, אמרה. חומרת המעשים, קבעה, היא ביצירת השיטה ובשימוש החוזר בה.



בא כוחו ערד, עו"ד ציון אמיר, טען בין השאר בדיון בערעור המדינה כי המבוטחים היו מודעים, או לכל היותר אדישים, לכך שערד ממשיך במגעיו עם חברת הביטוח לאחר שקיבלו את הכסף ממנו.



פרקליטות תל אביב יוצגה על ידי עו"ד גיא גורן.



(עפ 70255/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully