וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות העניק רישיון ייצור חשמל למיזם האנרגיה השאובה של קיבוצי הגליל וחברת אלקטרה

עמירם כהן

20.4.2009 / 16:39

80% מהמימון להקמת הפרויקט יסופק על ידי קונסרציום של בנקים ישראליים ובינלאומיים



משרד התשתיות העניק רישיון יצור חשמל למיזם יצור החשמל מאנרגיה שאובה שהקימו החברה לפיתוח הגליל (בבעלות 35 קיבוצים בגליל וברמת הגולן) והחברות "אלקטרה" ו-"7 מזרקות", כך מסר אתמול מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל אחיקם בר לוי. מדובר ברישיון המותנה בעמידה בלוח הזמנים שנקבע לביצוע העבודות ובקבלת האישורים הנחוצים מועדות התכנון והבנייה.



כדי לייצר חשמל בשיטת "אנרגיה שאובה", שואבים מים ממאגר נמוך למאגר גבוה בשעות הלילה, בהן מחיר החשמל זול, ומנצלים את הפרשי הגובה לייצר חשמל בשעות היום, בהן מחיר החשמל גבוה באמצעות תחנת כוח הידרואלקטרית.



כושר הייצור (הספק) של תחנת הכוח שתוקם בגליל בשיטה זו יגיע ל-200 מגוואט. ההשקעה בפרויקט תתחלק לפי שיעור האחזקות במיזם; אלקטרה 50%, הקיבוצים 25% ושבע תחנות 25%. לדברי בר לוי ההשקעה בפרויקט תסתכם בכ-850 אלף דולר למגוואט הספק - כ-20% מההשקעה הדרושה לתחנת כוח סולרית בהספק זהה.



לדבריו, לא יהיה כל קושי לגייס לפרויקט מימון מקומי ובינלאומי מפני שמדובר ברכישה במחיר מובטח של החשמל על ידי חברת החשמל בחוזה ארוך טווח, כך שמדובר בפרויקט נטול סיכון עבור המממנים. מחיר החשמל שתשלם חברת החשמל ליצרן יקבע על ידי רשות החשמל.



בתוך כך פירסמה החברה לפיתוח הגליל כי מחזור המכירות של מפעליה ב-2008 הסתכם ב-514 מיליון שקל, גידול של 13% לעומת השנה הקודמת. הגידול בפעילות נובע בעיקר מהגידול בפעילות משחטת עוף הגליל, שתרמה 50% למכירות. לפי התחזיות צפויות המכירות לגדול גם ב-2009 ל-609 מיליון שקל גידול חזוי של 18.5%.



מפעלי החברה לפיתוח הגליל מעסיקים 690 עובדים מהם 90 חברי קיבוצים והשאר מקריית שמונה וישובי הסביבה. החברה היא המעסיק הגדול ביותר בקריית שמונה.



באסיפה הכללית השנתית של ארגון הקניות "משקי הגליל העליון" הבעלים של החברה לפיתוח הגליל נמסר כי הארגון יסייע לשני הקיבוצים האחרונים שעדיין יש לעשות להם הסדרי חובות בכ-15 מיליון שקל במסגרת הסיוע ההדדי בין המשקים. על פי הערכה ימחקו הבנקים לקיבוצים אלה חובות בהיקף 70%-80% מהחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully