וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נחלש ב-0.5% מול הדולר בעקבות חילוקי דעות בבנק המרכזי האירופי; הדולר מזנק מול הליש"ט

אשר שכטר

20.4.2009 / 16:50

הדולר מתחזק ב-1.5% מול הליש"ט לרמה של 1.4570 דולר לליש"ט; מול היורו מתחזק הדולר ל-1.2977 דולר ליורו


ה נופל כעת מתחת לרמה של 1.30 דולר, לראשונה מזה חודש, בעקבות חששות כי המחלוקות בין קובעי המדיניות בבנק המרכזי של אירופה (ECB) יקשו על הבנק להוריד את הריבית ולנקוט בצעדים נוספים כדי להיאבק במיתון המחריף באזור ועל רקע רצון המשקיעים להימנע מסיכונים, שמוביל להתחזקות של הדולר והין. ה מזנק מול ה הבריטית ב-1.5%.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול כי הכלכלה העולמית נמצאת בעיצומה של תקופה קשה, וכי זרימת האשראי למערכת הפיננסים עדיין מוגבלת. אנחל גוריה, מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), אמר כי לממשלות עדיין נותרה עבודה רבה לפני שהכלכלה הגלובלית תתאושש, למרות טריליוני הדולרים שהבטיחו מנהיגי המדינות המפותחות להזרים לכלכלת העולם.

הבנק המרכזי של גרמניה, הבונדס בנק, הזהיר היום כי המיתון בכלכלה הגדולה באירופה החריף ברבעון הראשון של 2009. בהודעת הבנק המרכזי נמסר כי פעילות הכלכלית בגרמניה הידרדרה ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, לאחר שהתמ"ג נסוג ב-2.1% ברבעון הרביעי של 2008. בשבועיים האחרונים הביעו חבריה של ועדת הריבית ב-ECB עמדות סותרות בנוגע להורדת הריבית בגוש היורו לרמה הקרובה ל-0%, בדומה לבנקים המרכזיים בארה"ב, יפאן ובריטניה, והמחלוקות הובילו לאי ודאות בנוגע לתוצאותיה של פגישת הריבית הבאה של הבנק.

הדולר מתחזק כעת ב-0.5% מול היורו ל- 1.2977 דולר ליורו, בעקבות העלייה במכירות האג"ח הקונצרניות שעודדה את האופטימיות בקרב המשקיעים האמריקאים וחיזקה את ההערכות כי שוקי האשראי מתחילים להפשיר. מול הליש"ט מזנק הדולר ב-1.5% לרמה של 1.4570 דולר לליש"ט. מול הין, נחלש הדולר ב-0.7% לרמה של 98.43 ין לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully