וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרי השופטים פותחים במאבק לשיפור תנאי העסקתם; הקימו וועד והצטרפו להסתדרות

חיים ביאור

20.4.2009 / 17:01

ח"כ יחימוביץ: "מצער שדווקא בבתי המשפט, מעוז שלטון החוק, מופר החוק - אפילו חברות הקבלן לא נוהגות כך"



כ-600 עורכי דין המשמשים כעוזרים משפטיים של השופטים החליטו לפתוח במאבק לשיפור תנאי העסקתם. בימים אלה הם הקימו ועד פעולה בראשות עו"ד דודי נהיר, וכמחציתם הצטרפו להסתדרות הכללית.



ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, פנה אתמול לשר המשפטים, יעקב נאמן ולממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין, בדרישה לפתוח עם ההסתדרות במו"מ לשינוי תנאי העסקתם של עוזרי השופטים בבתי המשפט בכל הארץ. תקן ציין בפנייתו שעם הצטרפות מחצית מעוזרי השופטים להסתדרות, הפכה זו לארגונם היציג של כלל העוזרים של השופטים ובכוונתה לגבות את מאבקם של עובדים אלה.



לדבריו, עוזרי השופטים מופלים לרעה לעומת פרקליטי המדינה או המשפטנים במגזר הציבורי בכך שהם מועסקים באמצעות חוזה אישי מיוחד, שתוקפו מוגבל לארבע שנים. "אחרי תקופה זו הם מפוטרים מעבודתם במערכת בתי המשפט, כדי שלא יקבלו קביעות, מצב שאין הדעת סובלת", אמר תקן.



לפני שבועיים יצאה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) להגנת העוזרים המשפטיים של השופטים, כאשר התריעה שתנאי העסקתם של עובדים אלה מנוגדים לחוק. במכתב למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, היא טענה שהעוזרים המשפטיים אינם מקבלים תשלום בעבור שעות נוספות ובנוסף לכך לא מופיע בתלוש השכר שלהם פירוט של שעות העבודה בפועל.



יחימוביץ ציינה כי "מצער שדווקא בבתי המשפט, מעוז שלטון החוק, מופר החוק, שהרי מי אם לא מעסיקה הנמנית עם רשויות אכיפת החוק, צריכה להקפיד הקפדה יתרה על קיום חוקי העבודה". לטענתה, "אפילו חברות הקבלן המעסיקות שומרים ומנקים אינן מעזות לנהוג כך".



לא התקבלה תגובה מהנהלת בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully