וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר צפוי להמשיך ולעלות; ייתכן שהזהב ירים שנית את ראשו לכיוון ה-1000 דולר

TheMarker

20.4.2009 / 17:15

בבית ההשקעות מעריכים שהנפט ימשיך לעלות, בעוד שמשקיעים רבים מאמינים שהמשבר יסתיים אולי כבר במהלך 2010



הדולר הקנדי, האוסטרלי והאמריקני, וגם הליש"ט, יעמדו השבוע במרכז שוק המטבעות העולמי. ביום שלישי יודיע הבנק המרכזי בקנדה על החלטת הריבית. על פי הציפיות, צפוי הבנק להותיר את הריבית ברמה של 0.5%. בנוסף, צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן האוסטרלי לחודש מארס. על פי התחזיות המוקדמות המדד צפוי לעלות ב-0.5% ברבעון הראשון, ולהוריד את השיעור השנתי לשפל של יותר משנה, 2.8% לעומת 3.7%



השבוע ייחתם בשני אירועיח חשובים, כשהראשון שבהם הוא פרסום נתון התמ"ג הבריטי לרבעון הראשון, שיתרחש ביום שישי. התחזיות המוקדמות צופות ירידה, זה הרבעון השלישי ברציפות, בשיעור של 1.5%, הירידה העמוקה ביותר מזה כ-29 שנה.



הנתון השני הוא המשמעותי ביותר שיתפרסם השבוע בארה"ב. ביום שישי יפורסם מדד הזמנות מוצרי צריכה בני קיימא לחודש מארס. על פי ההערכות המוקדמות המדד צפוי לרדת ב-1.5%. אם יתמששו תחזיות אלו, מדובר על חזרה לנתונים מאכזבים בניגוד לחודש הקודם, אז עלה המדד באופן מפתיע ב-3.5%. פרסום שכזה עלול למתן את אהבת הסיכון בשווקים, ובכך לתמוך בהמשך עלייתו של הדולר כנכס מקלט בטוח.



הזהב התקבע בתחילת המסחר של יום שני בקרבת מחיר השפל של שלושת החודשים האחרונים, שקבע ביום שישי האחרון. גם הקרן שמחזיקה בכמות הזהב הגדולה בעולם הודיעה על קיצוץ בכמות האונקיות שברשותה. נראה שהמתכת היקרה אינה קורצת עוד למשקיעים, כפי שקרה בעבר לנוכח מדיניות אי הסיכונים, שאומצה בידי שחקנים רבים בשוק. למרות זאת, אנליסטים בכירים מאמינים שבטווח המיידי ייתכן שהזהב ירים שנית את ראשו לכיוון ה-1000 דולר. היום בבוקר נסחרה המתכת היקרה סביב 869.50 דולר לאונקיה.



הנפט ממשיך במגמה בה החל ביום שישי, וגם הבוקר רץ קדימה, כשחבית מהזהב השחור נסחרת סביב 51.75 דולר, בעוד משקיעים רבים מאמינים שהמשבר הכלכלי העולמי יסתיים אולי כבר במהלך 2010. מדד אמון הצרכן בארה"ב גילה כי לפחות הצרכנים מאמינים כי "הסוף קרוב" והמדד נקבע על רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר. לנוכח החדשות האלו, משקיעים רבים הזרימו ביקושים לחביות הנפט. אולם, יש כאלו המזהירים כי האופטימיות מוקדמת מדי. ברמה העובדתית, מלאי הנפט בארה"ב הגיעו במהלך השבוע החולף לרמה הגבוהה ביותר מזה 19 שנים, וזאת בעוד הביקושים לזהב השחור ב-2009 לא היו גבוהים.



הכותב: רודיאן רחנייב הוא אלניסט מט"ח בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully