וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות חדות

ניר צליק

20.4.2009 / 23:15

דאו ג'ונס ירד ב-3.6%, נאסד"ק השיל 3.9%.בנק אוף אמריקה צנח בכ-24.3% , למרות הדו"חות הטובים. סאן זינקה ב-36.9% על רקע העסקה לרכישתה על ידי אורקל

חששות לענף הבנקאות הובילו את המסחר בוול סטריט לירידות שערים חדות בסיום המסחר, כאשר ברקע נמצאת עסקת הענק לרכישת סאן על ידי אורקל.

דאו ג’ונס נחלש ב-3.6% ל-7842 נקודות, נאסד"ק השיל 3.9% ל-1608 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-4.3% ל-832 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.087% ל-2.843%.


בגזרת המקרו: מדד המדדים המובילים, הבוחן עשרה אינדיקטורים שמודדים את פעילות הכלכלית התפרסם היום. המדד ירד בחודש מארס ב-0.3%. בין האינדיקטורים במדד: מספר תביעות אבטלה ראשוניות, הזמנות חדשות ממפעלים, אישורי בנייה חדשים, בטחון הצרכנים ועוד. הציפייה היתה כי המדד יראה ירידה של 0.3% לחודש מרץ, לעומת ירידה של 0.4% בחודש פברואר.

ענף הבנקאות עומד היום במרכז המסחר. היועצים הכלכליים הבכירים של אובמה הצליחו למצוא דרך לייצב את מערכת הבנקאות של ארה"ב מבלי לבקש מהקונגרס כספים נוספים, לדברי בכירים בממשל. מדובר בשינוי כיוון עבור בכירי משרד האוצר האמריקאי, שכעת אומרים כי הם מסוגלים לנצל את מה שנותר מכספי תוכנית החירום (TARP) בסך 700 מיליארד דולר טוב יותר, על ידי המרת ההלוואות הקיימות של הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, למניות רגילות.

המרת ההלוואות למניות רגילות תהפוך את הסיוע הפדרלי להון נזיל עבור הבנקים, ובתמורה תעניק לממשלה אחזקות מכובדות בבנקים. משרד האוצר כבר הגיע להסדר כזה עם סיטי, ואמר כי ישקול לבצע מהלך דומה גם בבנקים אחרים במקרה הצורך. כעת נראה שהממשל משוכנע כי מהלך זה יכול לפצות על כל מחסור בהון שהבנקים עשויים להיתקל בו בטווח הקרוב.

עוד בענף הבנקאות: בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי נכסים, דיווח היום על רווח גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי של הבנק זינק ברבעון הראשון ב-250% ל-4.25 מיליארד דולר, או 44 סנט למניה, לעומת רווח של 1.21 מיליארד דולר או 23 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הבנק, שקיבל עד כה סיוע ממשלתי של 45 מיליארד דולר, דיווח על הכנסות שיא של 36 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון, זינוק של יותר מ-100% לעומת הרבעון המקביל ב-2008, הודות לרכישת מריל לינץ'. תוצאותיו של הבנק היו גבוהות בהרבה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו כי בנק אוף אמריקה ירשום רווח של 4 סנט למניה במהלך הרבעון.

לפי הדו"ח. במהלך הרבעון הפריש הבנק 13.4 מיליארד דולר לכיסוי חובות מסופקים והעניק הלוואות בסך 183 מיליארד דולרים, מתוכן משכנתאות בסך 85 מיליארד דולר. ללא עלויות חד פעמיות הקשורות למיזוג עם מריל, הרוויח בנק אוף אמריקה 3.7 מיליארד דולר במהלך הרבעון. עם זאת, מנכ"ל הבנק, קן לואיס, הזהיר כי למרות הרווחים, "אנחנו ממשיכים לעמוד בפני אתגרים קשים במיוחד, במיוחד ההידרדרות באיכות האשראי, המונעת על ידי המשבר הכלכלי והעלייה בשיעור האבטלה". מניית בנק אוף אמריקה זינקה ביותר מפי-2 בחודשיים האחרונים, אך עדיין נמוכה בכ-66% מרמתה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

סיטי, ענקית הבנקאות האמריקאית המקרטעת, הודיעה ביום שישי כי רשמה רווח ברבעון הראשון של השנה. אולם השורה התחתונה שלה - 1.6 מיליארד דולר ברווח ברבעון הראשון - לא היתה באמת כפי שנראתה. מאחורי מספר זה עומדים חישובים מפוקפקים. מניית סיטי רשמה ירידה גדולה של 19.6%.

מרדית ויטני, אנליסטית בולטת, אמרה בדו"ח מחקר שפירסמה באחרונה כי הבנקים מטייחים דו"חות. "מטרתה של התעשייה כולה - ושל חלק מהמנהיגים הפוליטיים - הוא ליצור את הרושם שהבנקים מתייצבים, כדי שמשקיעים פרטיים ישקיעו בהם ויפחיתו את הצורך בסיוע נוסף מכספי משלמי המסים", אמרה ויטני. כעת ממתינים המשקיעים לפרסום תוצאות הרבעון של בנק אוף אמריקה שיתפרסמו לפני פתיחת המסחר.

בענף התרופות, ענקית התרופות גלקסו-סמית קליין תרכוש את יצרנית התרופות הפרטית שטיפל לבורטוריס (Stiefel Laboratories), תמורת 2.9 מיליארד דולר במזומן. כך הודיעה היום החברה. גלקסו הודיעה כי היא עשויה לשלם 300 מיליון דולר נוספים בעתיד עבור החברה, בהתאם לביצועיה.

ענקית האנרגיה האמריקאית אקסון מובייל הדיחה את רשת הקמעונות וול-מארט מראשות דירוג 500 החברות הגדולות בעולם של מגזין "פורצ'ן", דירוג המבוסס על הכנסות. רווחי חברות "פורצ'ן 500" צנחו ב-85% ב-2008, לסך של 99 מיליארד דולר בשנה שעברה - הירידה החדה ביותר ברווחי החברות המדורגות מאז הושק הדירוג לראשונה לפני 55 שנים.

ענקית התוכנה אורקל הודיעה על רכישתה של סאן מיקרוסיסטמס ב-7.4 מיליארד דולר, במהלך מפתיע. בחודשים האחרונים נמצאה סאן במגעים עם יבמ לרכישתה, אולם המגעים הופסקו בשל אי הסכמה על פרטי העסקה. אורקל תשלם 9.5 דולרים, מחיר הגבוה ב-42% ממחיר הסגירה של סאן ביום שישי. בניכוי חובותיה של סאן והמזומנים שלה, העסקה מעריכה את שווייה ב-5.6 מיליארד דולר. יבמ, שכאמור, היתה במגעים עם סאן, תפרסם את תוצאות הרבעון היום לאחר תום המסחר, כמו גם טקסס אינסטרומנטס (-3.06% , 17.42).

בענף קמעונות המזון, פפסיקו - יצרנית המשקאות הקלים השנייה בגודלה בעולם, רכשה ב-6 מיליארד דולר במניות ובמזומן שניים מהמפיצים הגדולים ביותר שלה. הרכישה תעניק לפפסי את השליטה המלאה ב-80% מהמכירות של משקאותיה, כולל מותגי פפסי, גייטורייד וטרופיקנה בצפון אמריקה. הרכישות אמורות להגדיל את הרווח הנקי שלה ב-200 מיליון דולר בשנה, הודות להגדלת כח רכישה והפחתת עלויות.

במניות הישראליות: אלווריון, ספקית פתרונות ה-WiMax, תפטר 50 מתוך כ-900 עובדיה בצורה רוחבית, ממחלקות שונות בארגון. מהחברה נמסר כי "נבחנים כל הזמן שינויים ארגוניים בהתאם למצב השוק". לעת עתה אין כוונה לסגור מחלקות או לפגוע בעסקי הליבה של החברה. לפני כ-4 חודשים פיטרה אלווריון 11% מכוח העבודה בחברה - 110 עובדים, כאשר מטרת הפיטורים היתה לשמור על רווחיות החברה בהתחשב במצב הכלכלה הגלובלי.

בשנה בה רעדו השווקים העולמיים הצליחה בי.וי.אר מערכות, המפתחת מערכות סימולציה ואימון להתאושש משנתיים של הפסדים, לנצל את השווקים בהם היא פועלת ולחזור לרווחיות.

החברה מראש העין, שבשליטת איש העסקים אביב צידון, המחזיק בכ-50% ממניותיה, סיכמה את 2008 עם רווח נקי של 1.6 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון דולר ב-2007 ו-2.2 מיליון דולר ב-2006. השיפור ברווחיות נרשם בעקבות גידול חד במכירות שטיפסו במהלך השנה ב-141% לסך של 31.6 מיליון דולר בהשוואה ל-13.6 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully