וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: מכל קבוצת אי.די.בי - דסק"ש הכי מוכנה למשבר

מיכאל רוכוורגר

20.4.2009 / 17:36

יובל זעירא העלה את ההמלצה ל-דסק"ש ל-'קנייה' עם מחיר יעד של 79 שקל - 58% מעל מחירה בשוק


"אין ספק שאם מתייחסים לניהול החברה במסגרת קבוצת אי.די.בי כולה ניתן לומר כי זוהי הקבוצה שהגיעה למשבר הכי מוכנה ועם יתרות הנזילות הגבוהות ביותר, כך שיכולת ההחזר של אגרות החוב לא הייתה שאלה גם בתקופה הקשה ביותר. מעבר להשקעה עצמה במניות קרדי סוויס שנכון להיום מוכיחה את עצמה כהשקעה בעיתוי הנכון סימנו אי.די.בי את עצמה כקבוצה והבעלים כגוף בעל יכולת ביצוע עסקות בינלאומיות ופירסמה את שמה ברחבי הגלובוס", כך כותבים בבית ההשקעות אי.בי.אי בעבודת עדכון על חברת (דסק"ש) שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר ומשפחות לבנת ומנור, תחת הכותרת :"הפוטנציאל של קרדי סוויס - הביטחון של סלקום".

יובל זעירא מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי העלה את המלצתו לדסק"ש, המנוהלת על ידי עמי אראל, מ-'נייטראלי' ל-'קנייה' והעלה את מחיר היעד למניית החברה מ-50 שקל ל-79 שקל - מחיר הגבוה ב- 58% ממחירה בבורסה.

מניית דסק"ש איבדה ב-2008 72% מערכה, אך רשמה מתחילת השנה תיקון של למעלה מ-80% . דסק"ש חילקה ב-2008-2007 מעל 3.6 מיליארד שקל, ובקופתה היו בסוף 2008 מזומנים של כ-1.5 מיליארד שקל שיספיקו לה לפרוע אג"חים (קרן וריבית) של כ-230 מיליון שקל עד סוף 2009.

דסק"ש מחזיקה בעיקר בחברות תזרימיות ויציבות כמו , , וכן ב ובמניות בנק ההשקעות השוויצי באמצעות כור. דסק"ש מחזיקה בכ-62.7% ממניות כור, בעקבות התאוששות במניות הבנקים באירופה מניית קרדיט סוויס עלתה בעשרות אחוזים מתחילת השנה וכור מורווח כיום על השקעה זו "על הנייר" בכ-1 מיליארד שקל.

"אנו מעריכים כי התכנסות שוק החקלאות והחדירה המהירה של יצרניות ההדברה לתחום הזרעים יחייבו את מכתשים בעתיד להתחבר לקבוצות נוספות בעלות גודל משמעותי. להערכתנו יש סיכוי טוב יותר שבמחיר אטרקטיווי וגבוה תחליט אי.די.בי למכור את החברה ולא לקלוט אליה פעילויות בסדר גודל מהותי", כותב זעירא.

באי.בי.אי מעריכים כי סלקום תציג ב-2009 רווח של כ-983 מיליון שקל, שיחולק כמעט כולו כדיווידנד, שיסתכם לפי אי.בי.אי ב-2009-2010 בלמעלה מ-1 מיליארד שקל (כולל 70 מיליון שקל הניתנים לחלוקה) תמשיך לחלק דיווידנד בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל, המשקף תשואת דיווידנד של 12%.

למרות השנה המאתגרת המצופה לשופרסל, באי.בי.אי מעריכים כי החברה תחלק ב-2009 דיווידנד בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

"ניתוח תזרימי המזומנים החזויים של החברה מציג בבירור כי היא תעמוד בהתחייבויותיה בשנים הקרובות, גם תחת התרחיש הקיצוני של אי גיוס כספים בשוק ההון והחברה יכולה לחלק דיווידנד של כ-200 מיליון שקל".

זאת למרות החשיפה של נכסים ובנין לפרויקט הענק בלאס וגאס, לצד אי.די.בי פיתוח ואלעד גרופ של יצחק תשובה, שבו השקיעה החברה למעלה מ-200 מיליון שקל עד כה. אמנם הקמת הפרוייקט צפויה להתחיל לא לפני סוף 2010, אך הצדדים האריכו לאחרונה את ההלוואה ב-3.5 שנים נוספות תמורת תשלומי ריבית והוצאות נלוות מיידיות של כ-100 מיליון דולר. באי.בי.אי מציינים כי "אנו רואים בפעולה זו סוג של אופציה על אחזקת הקרקע בתקופה זו, ולהערכתנו המחיר ששולם עבורה הוא סביר בהחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully