וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי חיפה כימקלים פנה לעובדי כי"ל

קובי מנדל

20.4.2009 / 17:51

יו"ר ועד "חיפה כימקלים" פנה לעמיתו בכי"ל במטרה שישכנע את משפחת עופר להוריד את מחירי האשלג. אתמול נסגרו קווי הייצור של "חיפה כימקלים"

ועד עובדי מפעלי "חיפה כימיקלים" מבקש את התערבות ועד העובדים במפעלי "ים המלח" כדי שיפעל בקרב הבעלים - משפחת עופר - לאפשר למפעל "חיפה כימיקלים" להמשיך ולפעול. אתמול הופסק הייצור במפעלים במפרץ חיפה ובנגב, בעקבות טענת ההנהלה, כי היא נדרשת לשלם 300% יותר בשלוש השנים האחרונות על האשלג.

בפניית הוועד כותב היו"ר, משה גז: "לאחר מספר רב של פגישות עם הנהלת החברה נוכחנו לדעת, כי ההודעה על הפסקת הייצור באה לאחר ניסיונות רבים להתאים את מחיר האשלגן, שהוא מרכיב מהותי בייצור, למחיר שיאפשר לחברה להתחרות בשווקי העולם".

"לצערי התעקשו ראשי חברת מפעלי ים המלח שלא להוריד את מחיר האשלג וזאת למרות שעלות הפקת טון אשלג במפעלי ים המלח הנה מהנמוכות בעולם (ביחס ליצרנים שאין להם גישה לים המלח) ומוערכת בכ-70 דולר לטון. המחיר המבוקש על ידי הנהלת מפעלי ים מלח עומד על 600 דולר לטון, כלומר משקף רווח של כ-750%!"

"אחיי, חבריי ואני בחיפה כימיקלים רוצים מאוד שחברת מפעלי ים המלח תפרח ותשגשג, אולם היא חייבת לעשות זאת שלא באמצעות מניעת השימוש באשלג מקומי לתעשייה בישראל על ידי דרישת מחירים מופקעים לאשלג".

"חשוב לציין כי על פי דו"חות כי"ל, חיפה כימיקלים "אחראית" לפחות מ-3% מהרווח הכולל של כי"ל, כלומר פחות מ-70 מיליון דולר מתוך סך של למעלה מ-2.1 מיליארד דולר, שהרוויחה כי"ל בשנת 2008, מכאן שמתן נגישות לחיפה כימיקלים למחצב הישראלי במחיר הוגן לא תפגע כלל בחוסנה ובעוצמתה של מפעלי ים המלח".

"מדובר במצב בלתי נסבל שבו חלק מהציבור נהנה מגישה לאוצר טבע, בעוד החלק האחר חייב לשלם מחיר מופקע עבור אותו המשאב (להזכירך חיפה כימיקלים הוקמה רק מתוך מטרה לנצל מחצב ישראלי זה)".

גז פנה במכתבו ליו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח: "אני מבקש ממך לצאת החוצה ולראות את ערימת האשלג הענקית של למעלה מ-2 מיליון טון אשלג ובגובה עשרות מטרים, השוכבת כאבן שאין לה הופכין בחצר אתר הייצור של מפעלי ים המלח בסדום, ולאחר מכן אתה מוזמן לבקר במפעלי חברת חיפה כדי לראות את ההשלכות החמורות של מדיניות ההנהלה של מפעלי ים המלח".

"מתוך ערבות הדדית שחייבת להיות בנינו, ובהתעלם מהציניות שהפגינו דוברי כי"ל בתקשורת אתמול, אני פונה אליך בבקשה, כי תפעל מול הנהלת מפעלי ים המלח ומול הבעלים של החברה האם, משפחת עופר, על מנת לתת גם לנו את הזכות ליהנות מהאשלג המופק מים המלח ולמנוע הרס וחורבן לאלפי משפחות בישראל".

אתמול מסרו במפעלי ים המלח בתגובה לטענות חיפה כימקלים, כי "הטענה בדבר אי יכולת לרכוש אשלג אלא רק מכי"ל היא בבחינת עזות מצח וחוצפה פופוליסטית ומעבר לכל פשוט שקרית. כי"ל היא רק אחת מיצרניות האשלג בעולם. חיפה כימיקלים יכולה בכל עת שתרצה לייבא אשלג בכל כמות שתדרוש מיצרניות אשלג אחרות בעולם ואף עשתה כך בעבר".

"זאת ועוד: חיפה כימיקלים הרוויחה בשנת 2008 כסף רב ממחירי האשלג ששילמה על פי הנוסחה המוסכמת עם כי"ל. מוזר שאז לא נשמעו כלל טענות מצידה לגבי המחיר. מוזר עוד יותר שהנהלת המפעל לא הותירה לעצמה מתוך הרווחים שלה יתרות מתאימות למקרה של עליית מחירי חומרי הגלם. כנראה שגם לעולם העסקים חדרה הנורמה של פופוליזם והסתה, וחבל ועצוב רק שהדבר נעשה על גבם של עובדי חיפה כימיקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully