וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן מתווכי נדל"ן בארה"ב: רק 3.3% מהבתים בארה"ב בתהליכי עיקול

רנית נחום-הלוי

20.4.2009 / 18:02

בריאן בופיני: זמינות הבתים בארה"ב היא הטובה ב-20 השנה האחרונות



ל-30% מהבתים בארה"ב אין משכנתא, ומתוך 70% מהאוכלוסייה שנטלה משכנתא רק 3.3% בתהליכי עיקול בתים. כך אמר בריאן בופיני, מדריך ומאמן בצפון אמריקה בתחום התיווך והנדל"ן, בכנס מתווכי נדל"ן שקיימה רשת התיווך רימקס ישראל. בופיני הדגיש כי "המשבר הכלכלי הנוכחי חמור הרבה פחות ממשברים קודמים שפקדו את ארה"ב והעולם".



לדברי בופיני, בעל חברת הנדל"ן Buffini & Company, המשבר מתמקד בחמש מדינות מרכזיות: קליפורניה, לאס וגאס, מישיגן, פלורידה ואריזונה. לגישתו, ביתר המדינות המשבר לא פגע משמעותית בנדל"ן. "כ-50% מהבתים המעוקלים הם בחמש מדיניות אלו. עם זאת, ניתן לראות גידול בהיקף העסקות בקליפורניה אשר רק עלה בחודשים האחרונים. כיום בארה"ב הזמינות מבחינת מחיר לרכישת בתים היא הטובה ביותר מזה 20 שנה", הסביר בופיני.



מנתונים שהציג בופיני על מדינת קליפורניה עולה כי היקף המכירות בנובמבר 2008 עמד על 111% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. בדצמבר 2008 חלה עלייה בשיעור של 84%. גם בינואר 2009 חלה עלייה בשיעור של 100% לעומת אשתקד, ובפברואר השנה חלה עלייה בשיעור של 83% בהיקף העסקות.



במהלך הכנס הציג בופיני גרף לפיו נראה כי קיים פער חיובי בין ההכנסה הממוצעת לנפש לבין מחירי הנכסים. "ההכנסה לנפש לא השתנתה במיוחד לעומת מחירי הנכסים שירדו מטה. יוצא, אם כך, שהמשכורות לנפש זמינות, ועל אף שירדו, הן גבוהות באופן יחסי למחירי הנדלן שצנחו מטה".



בופיני היגר לארה"ב ב-1986 מאירלנד. ב-1995 הקים את חברת Buffini & Company בה מועסקים היום 220 מאמנים. במהלך עבודתו הספיק בופיני להדריך מעל מיליון מתווכי נדל"ן ויותר מ-4,500 בעלי משרדי תיווך ומנהלים בתחום תיווך הנדל"ן.



ברנרד רסקין, מנכ"ל רימקס ישראל, אמר בכנס: "זו התקופה טובה ביותר להגדיל את כמות הסוכנים ואת מכירת הנכסים. המספרים האמיתיים הם שבחודשים האחרונים היה גידול משמעותי במכירת נכסים בארה"ב כי זו התקופה עם ההזדמנויות העסקיות הטובות ביותר. ההיסטוריה מראה שבתקופת שפל יש פי 8 יותר אנשים שהופכים להיות מליונרים מבתקופת גאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully