וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיית הרוח בספרד שוברת שיאים: סיפקה 40% מצריכת החשמל במדינה בחודש מארס

נמרוד הלפרן

20.4.2009 / 20:12

ספרד, המובילה באירופה באנרגיית רוח, הכפילה את תפוקת החשמל ממקור זה פי 20 תוך עשור



ספרד, המדינה המובילה באירופה בתחום אנרגיית הרוח, רשמה במארס שיא, כאשר במהלך חודש שעבר סיפקה תפוקת טורבינות רוח 40% מצריכת החשמל במדינה תודות לרוחות ערות, לעומת כ-12% מתפוקת החשמל בדרך כלל.



ספרד, אשר הכפילה את תפוקת החשמל מאנרגיית רוח פי 20 תוך עשור, היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום אנרגיית הרוח. באירופה, בה אנרגיית רוח היא מקור האנרגיה בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר, ניצבת ספרד לצד גרמניה ודנמרק כאחת משלוש המדינות המובילות בתחום אנרגיית הרוח. כך למשל, בשנה שעברה הגיעה בשלב מסוים תפוקת טורבינות הרוח בדנמרק ל-20% מצריכת החשמל במדינה.



השימוש באנרגיית רוח צובר תאוצה בשנים האחרונות כיוון שמדובר במקור אנרגיה זול, נפוץ, אינסופי וידידותי לסביבה. יתר על כן, העלות הכרוכה בהפקת אנרגיית רוח צנחה בשני העשורים החולפים. טורבינות הרוח המודרניות הראשונות, שהוקמו בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת בקליפורניה, הפיקו חשמל בעלות של 38 סנט לקילו וואט שעה, ואילו כיום עלות הפקת חשמל מטורבינות רוח ירדה לסנטים בודדים לקילו וואט.



מוקדם יותר החודש, מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, העריך שר הפנים של ארה"ב, קן סלזר, כי חשמל שייצרו טורבינות רוח שיוצבו מול החוף המזרחי של ארה"ב יוכל להחליף את החשמל המיוצר על ידי 3,000 תחנות כוח פחמיות.



"אנרגיית רוח מציעה הזדמנות יוצאת דופן בחוף המזרחי של ארה"ב", אמר סלזר במסגרת דיון ציבורי שנערך לפני שבועיים באטלנטיק סיטי. "קיים פוטנציאל עצום בתחום אנרגיית הרוח בחופי האוקיינוס האטלנטי", אמר סלזר. עוד ציין כי ההספק של טורבינות רוח ימיות יוכל להגיע למיליון מגה וואט, או תפוקת חשמל דומה לזו שמייצרות 3,000 תחנות כוח פחמיות בינוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully