וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר התקפל - יאפשר הגרלת הלוטו החדשה

מוטי בסוק

20.4.2009 / 20:35

ההגרלות החדשות מגדילות את הפרסים, אך מקטינות את סיכויי הזכייה. בתמורה יגדיל מפעל הפיס את סך העברות כספיו לציבור מ-20% ל-35%

פשרה בין משרד האוצר ומפעל הפיס: הפיס יגדיל תוך 5 שנים את סך העברות הכספים שלו לציבור (בניית כיתות, אולמות ספורט, מתנ"סים ועוד) מ-20% מסך כל הכנסותיו היום ל-35%. בתמורה יאפשר האוצר לפיס להמשיך את הגרלת הלוטו החדש.

הפשרה שהושגה בין האוצר והפיס באחרונה, טרם נחתמה סופית והיא מחייבת אישור מוסדות הפיס, האמור להתקבל בקרוב. את המו"מ עם הפיס ניהלו בשבועות האחרונים מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, ועוזריו.

הפיס החל לפני מספר חודשים, מבלי שקיבל את אישור האוצר, בהגרלות חדשות, שהגדילו את סך כל הפרסים אולם הקטינו את סיכויי הציבור לזכות בפרס. הפיס ליווה את ההגרלות החדשות בפרסום אגרסיווי. הוא לא ציין כי הסיכויי של הציבור לזכות בהגרלות החדשות קטן יותר. בכך הפר הפיס את האמנה שלו עם האוצר.

באוצר, בעקבות פניות של הציבור, פנו לפיס, עם גיבוי של היועץ המשפטי לממשלה, ודרשו לבטל תוך עד שבועיים, את ההגרלות החדשות. במהלך המו"מ טענו נציג הפיס כי יתקשו לחזור בהם מההגרלות החדשות וביקשו את הבנת האוצר. בסיכום שהושג באחרונה הושגה פשרה הקבועת כי הפיס יוכל להמשיך בהגרלות החדשות, אולם יהיה חייב להבהיר, בכל פרסום שלו, כי הסיכויים לזכות בהן נמוכים מאשר בהגרלות הישנות.

עוד נקבע כי כמו בעולם המערבי, סך העברות הפיס מסך כל הכנסותיו, כ-4 מיליארד שקל בשנה, יגדל כאמור ל-35%, כשמנגנון הגידול והקצב שלו יקבעו במו"מ עם האוצר. ההסכם בין שני הצדדים אמורים להחתם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully