וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרכישה: גורלם של עובדי סאן בישראל לא ידוע

אור הירשאוגה

20.4.2009 / 21:46

הצהרותיה של נשיאת אורקל העולמית על כך שסאן הולכת להיות חטיבה רווחית באורקל עשויה להוות איום על 170 עובדי החברה בארץ

לא בטוח שבסאן ישראל צוהלים ושמחים ברגעים אלה: הצהרותיה של צפרה כץ, נשיאת אורקל העולמית על כוונותיה של החברה להפוך את סאן לחטיבה רווחית באורקל יכולות להשתמע כאיום לא פשוט על חברות בנות בסאן, כשהן מעלות באוב תהליכי קיצוצים כואבים.

סאן מעסיקה בארץ כ-170 עובדים, מתוכם כ-100 מהנדסים המועסקים במרכז הפיתוח והמחקר בהרצליה, ו-70 עובדים בחטיבת המכירות והשיווק. מרכז הפיתוח, העוסק בפיתוח מוצרים לחטיבת ה-JAVA של סאן, מבוסס על חברת Aduva, אותה רכשה סאן ב-2006 תמורת 13 מיליון דולר.

מצד שני, דווקא מכיוון שמרכז הפיתוח בארץ אינו פועל בתחום הנמצא בהתנגשות ישירה עם קווי המוצרים הישירים של אורקל, יכול להפוך את הרכישה לפתח להתרחבות נוספת של הסניף בישראל, לפחות בכל הקשור לפיתוח.

נכון לעתה קשה לומר מה יעלה בגורלם של אנשי המכירות של סאן בישראל - בתסריטים האופטימיים יכולים אלו להיוותר כיחידה נפרדת, או להשתלב באורקל ישראל.

מיטל תבואה, מנהלת חטיבת מרקום בסאן ישראל סיפרה בשיחה עם TheMarker IT, כי נכון לעכשיו לא קיבל הסניף הישראלי כל מידע חדש מן החברה העולמית. תגובה גם לא התקבלה מן הסניף המקומי של אורקל שנמצא בקרית אריה בפתח תקווה. אורקל ישראל מעסיקה 280 עובדים - חלקם במרכז הפיתוח וחלקם במכירות ובשיווק.

מלבד סניף הישראלי עשויות להיות מושפעות מן המהלך המשווקות הראשיות של מוצרי חברת סאן בארץ - אמת מחשוב, שהכנסותיה ממכירה של מוצרי סאן ומתמיכה בלקוחות מגיעות למספר עשרות מיליוני דולרים, וקבוצת תים. הן עשויות להפגע או בגלל שאורקל תבחר לשווק בעצמה את מוצרי סאן, דרך הסניף הישראלי, או בגלל שקווי מוצרים מסוימים יסגרו. כך למשל, כשאורקל ביצעה את רכישת חברת מוצרי התוכנה BEA נפגעה מכך חברת מטריקס, שנאלצה לסגור את מחלקת המכירות של קו המוצרים של החברה.

למרות זאת מנכ"ל אמת מחשוב, יואב ויינברג ציין בשיחה עם TheMarker IT כי "החברה רואה ברכישת סאן על ידי אורקל הזדמנות ניכרת". חיים מזרחי מנכ"ל קבוצת תים ציין כי הוא אינו מודאג, בעיקר בשל העובדה שמרבית המוצרים של שתי החברות מהווים מוצרים משלימים.

"מבחינת הלקוחות של סאן ושל אורקל זה דבר נפלא. אנחנו רואים הרבה לקוחות שעושים שימוש בשרתים ובתוכנת ההפעלה של סאן סולאריס יחד עם בסיסי הנתונים של אורקל - זה שילוב נפוץ למשל בכל מה שקשור לפרוייקטי ERP של סאפ. עד עתה עבדנו בפרוייקטים האלו בשיתוף פעולה עם אורקל ישראל", אמר ויינברג.

מנכ"ל אמת ציין גם, כי הוא אינו צופה שהסכמיה של אמת עם למכירת מוצריה של סאן יבוטלו, כך לפחות בכל הנוגע למכירת חומרה: "חברות חומרה שואפות לעבוד באמצעות שותפים", ציין ויינברג "בעיקר בגלל סוגיית ההרכבה". בנוגע לפגיעה אפשרית הנובעת מביטול רישיונות למכירת תוכנות, ציין ויינברג, כי עיקר רווחי החברה מגיעים ממכירת שרתים ושירותי תמיכה.

  • עוד באותו נושא:
  • אורקל
  • סאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully