וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי השוק של חברת שיט התענוגות רויאל קריביאן שבבעלות משפחת עופר נחתך ב-300 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

20.4.2009 / 23:05

תפרסם דו"חות רבעוניים ביום חמישי; ביום שישי נרשם מחזור גדול פי 8 מהרגיל באופציות על מניות החברה



מניית רויאל קריביאן (סימול RCL), חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת עופר, נפלה בקרוב ל-15% במסחר בוול סטריט. בעקבות נפילת המניה, נחתך שווי השוק של החברה ב-300 מיליון דולר ל-2.2 מיליארד דולר. רויאל קריביאן צפויה לפרסם ביום חמישי את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון.



מניית רויאל קריביאן עלתה ביום שישי ביותר מ-6%, ומחזורי המסחר באופציות על מניות החברה באותו יום היו גבוהים פי יותר מ-8 לעומת המחזורי היומי הממוצע, לפי נתוני חברת אופשן-מונסטר.



מניות רויאל קריביאן נסחרו במגמת עלייה מאז שנפלו למחיר שפל שנתי של 5.4 דולר ב-3 במארס, אולם מחירן עודנו נמוך בכשני שליש ממחיר השיא של המניה - 35.35 דולר.



בחודש שעבר הורידה חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) את דירוג האשראי של רויאל קריביאן מדרגת BB לדרגת BB מינוס, והעניקה לה תחזית שלילית, על רקע תחזית לנפילה בהכנסות החברה. באותה עת, הורידה S&P את דירוג האשראי גם לחברת קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת אריסון.



בחודש ינואר, דיווחה רויאל קריביאן על נפילה של 98% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2008, לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. זאת, בעקבות המיתון הכלכלי העולמי, והעריכה כי תתמודד עם קשיים נוספים בשנת 2009.



החברה רשמה ברבעון הרביעי של 2008 רווח של 1.5 מיליון דולר לעומת רווח של 70.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה ברבעון הסתמכו ב-1.5 מיליארד דולר - ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2007. בעת פרסום דו"חותיה בינואר העריכה החברה כי תרשום ב-2009 רווח שנתי של 1.4 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully