וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מגיע אל "ביג בלו": ירידה ברווח הרבעוני של יבמ; נפילה חדה מהצפוי של 11% במכירות

נמרוד הלפרן

20.4.2009 / 23:25

המניה יורדת ב-3% במסחר לאחר הסגירה; יבמ רשמה רווח נקי של 2.3 מיליארד ד' - מעל לתחזיות האנליסטים


, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה קלה ברווח הרבעוני, לאחר שקיצוצים שביצעה בהוצאותיה לא הצליחו לפצות על ירידה בהכנסות. עם זאת, תוצאות החברה בשורה התחתונה עלו על תחזיות האנליסטים, בעוד שמכירות החברה ברבעון היו נמוכות מהצפוי.

יבמ - המכונה "ביג בלו" - רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר, או 1.71 דולרים למניה, לעומת רווח של 2.32 מיליארד דולר, או 1.67 דולרים למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה עלו על תחזיות האנליסטים לרווח של 1.66 דולרים למניה.

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית רשמה ברבעון הכנסות של 21.7 מיליארד דולר, ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, בעקבות האטה במכירות המחשבים והתחזקות הדולר מול היורו. תוצאות החברה בשורה זו היו נמוכות מתחזיות האנליסטים למכירות של 22.5 מיליארד דולר.

"יבמ המשיכה לרשום ביצועים טובים באקלים כלכלי קשה ביותר, הודות למיקוד האסטרטגי ארוך הטווח שלנו: העברת פעילות לתחום התוכנה והשירותים, צמצום הפעילות בתחום עסקי הסחורות, ויצירת פתרונות שנועדו לסייע ללקוחות לצמצם ולחסוך בהוצאות", אמר מנכ"ל ויו"ר יבמ, סמואל פלמיסנו, בעת פרסום הדו"חות. "בה בעת, נקטנו בגישה ממושמעת ביחס לעלויות וניהול הוצאות אשר העמידו אותנו בעמדה פיננסית חזקה", הוסיף פלמיסנו, בן 57.

"אנחנו ממוצבים היטב להמשיך לפעול באגרסיוויות ולמנף את מצב המזומנים הטוב שלנו כדי לנצל באופן הטוב ביותר הזדמנויות", המשיך פלמיסנו. "אנחנו ממשיכים להתקדם בקצב מהיר מהצפוי ביישום מפת הדרכים שלנו לרווח של 10 עד 11 דולר למניה בשנת 2010", הוסיף.

במבט קדימה, יבמ שבה ואישרה את תחזית הרווח השנתית של לפחות 9.2 דולר למניה, או צמיחה של 3.5% לעומת השנה הקודמת.

מניית יבמ, אשר זינקה ביותר מ-20% במהלך הראלי של השבועות האחרונים, יורדת ב-2.6% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בירידה של כ-0.5%.

יבמ, אשר התמודדה עד כה עם המשבר הכלכלי העולמי באופן טוב יחסית הודות למגוון רחב של מוצרים, שירותים ואזורי פעילות גאוגרפים, נקטה בחודשים האחרונים בצעדים לצמצום הוצאותיה. מתחילת השנה, פיטרה יבמ כ-10,000 עובדים בארה"ב, ולפי דיווחים החברה מתכננת לפטר אלפי עובדים בבריטניה, גרמניה ואירלנד. בשבוע שעבר אף הודיעה החברה על כוונתה לבטל כמה הטבות קטנות שהעניקו לעובדים דוגמת קפה חינם במשרד או חיבור לאינטרנט מהבית על חשבון החברה.

יבמ הגדילה בשנים האחרונות את מספר העובדים שלה במדינות בהן יש כוח עבודה זול יחסית, דוגמת הודו, ברזיל, סין והונגריה, ובמקביל צימצמה את מספר עובדיה בארה"ב, מערב אירופה ויפאן. בתחילת השנה הנוכחית, כ-71% מכוח העבודה של יבמ - המונה קרוב ל-400 אלף עובדים - היו מחוץ לגבולות ארה"ב, לעומת כ-65% בשנת 2006. השכר השנתי הממוצע של עובד יבמ בהודו מסתכם ב-5,000 דולר, לעומת 80-50 אלף דולר שמרוויח עובד בעל משרה זהה בארה"ב, דיווח בשבוע שעבר העיתון הבריטי "אובזרוור".



יבמ, אשר הוציאה בעשור החולף יותר מ-160 מיליארד דולר על רכישת חברות, בעיקר בתחומי התוכנה ושירותי המחשוב, ניהלה בחודשים האחרונים מגעים לרכישת יצרנית השרתים והתוכנה האמריקאית סאן מיקרוסיסטמס (סימול JAVA), אולם המגעים הופסקו בשל אי הסכמה על פרטי העסקה. מוקדם יותר היום, במהלך מפתיע, הודיעה ענקית התוכנה אורקל על רכישתה של סאן ב-7.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully