וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד הורשע בגניבה מלקוחות: שילשל לכיסו כספים שהועברו מחברות הביטוח

מאת עמית בן-ארויה

21.4.2009 / 6:58



>> עו"ד שלמה ערד הורשע אתמול בארבע פרשיות מרמה של לקוחות שנפגעו בתאונות דרכים בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וגניבה בידי מורשה. בכך הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכוי שנקבע בבית משפט השלום.

ערד ייצג אנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים וזכאים לפיצוי מחברות הביטוח. הוא נהג לפצותם בעצמו בסכומים זניחים, ולא הודיע לחברות הביטוח כי הלקוחות אינם צד להידיינות. כדי לקבל את הכסף, זייף מסמכים שבהם אישרו הלקוחות בחתימותיהם כי קיבלו את המגיע להם והציג את האישורים בפני חברות הביטוח. את הסכומים שמסרו לו חברות הביטוח בכל אחת מהתביעות שהגיש בשם הלקוחות שילשל לכיסו. לדוגמה, ערד הציע ללקוח 5,000 שקל תמורת סילוק התביעה. הלקוח הסכים, וערד תבע מחברת הביטוח 22 אלף שקל וקיבל בסופו של דבר לידיו 6,500 שקל.



עו"ד ציון אמיר, שייצג את ערד, טען בין השאר בדיון בערעור המדינה כי המבוטחים היו מודעים או לכל היותר אדישים לכך שערד ממשיך במגעיו עם חברת הביטוח לאחר שקיבלו את הכסף ממנו. שופט בית משפט השלום בתל אביב, מרדכי פלד, זיכה את ערד משום שהסתרת ההסכמים בין ערד ללקוחות מחברות הביטוח לא היתה, לגישתו, בגדר מרמה.



באופן נדיר הפכו שופטי המחוזי דבורה ברלינר, זאב המר וברכה אופיר-תום את ההחלטה על פיה והרשיעו את ערד בכל המקרים. אפילו בלי להתייחס לראיות, כתבו בתחילת פסק הדין: "קונצפציה בסיסית זו (של השלום, עב"א) מעוררת קושי וזאת בלשון המעטה. חברות הביטוח לא היו מנהלות את המשא ומתן בתביעות הרלוונטיות לו היו יודעות כי המתלוננים אינם בתמונה וכי ערד עושה לביתו ואינו מתכוון להעביר למתלוננים את הסכום שישולם על ידן".



ברלינר ציינה כי המרמה של ערד היתה כלפי חברות הביטוח והלקוחות. האחרונים לא היו ערים לכך שתביעתם מניבה סכומים גבוהים יותר מאלה שערד נתן להם. פרקליטות תל אביב יוצגה על ידי עו"ד גיא גורן. (עפ (70255/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully