וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנוע החשמלי של E-MAX: אטי ולא נוח

מאת אייל פרדר

21.4.2009 / 6:58

הקטנוע החשמלי של החברה הגרמנית אמנם תורם לאיכות הסביבה ועיצובו נאה, אך הוא בעל ביצועים מאכזבים. נסיעת מבחן



>> המגמה הירוקה בשוק הרכב היא לא חדשה, וכלי רכב היברידיים נהפכו לעניין שבשגרה. כעת הגיעה האופנה גם לתחום הדו-גלגלי.



Max-E הגרמנית היא מאותן חברות שמנסות להיכנס לנישה החדשה ומציעות קטנועים חשמליים - וה-110S הוא הדגם החזק ביותר של החברה שנמכר בישראל. עיצובו נאה מאוד, ולמעט פרטים קטנים, כמו הגלגל האחורי המיוחד או היעדר דוד פליטה, קשה להבחין כי מדובר בקטנוע חשמלי - ולא בכזה המצויד במנוע בעירה פנימית כמו זה שאליו הורגלנו ב-100 השנים האחרונות. עם זאת, איכות החומרים בקטנוע המבחן לא היתה גבוהה במיוחד.

בניגוד לקטנוע רגיל, סיבוב מפתח ההנעה מספיק כדי להניע את הקטנוע. אין את רעש ההנעה וגם לא את פעימות המנוע המוכרים. סיבוב של המצערת בצד ימין והקטנוע מתחיל בתנועה חרישית. בעבור מי שרגיל לרכוב על כלים המצוידים במנועי בעירה פנימית, מדובר בהרגשה שונה ומשונה, אך לא משהו שלא ניתן להתרגל אליו - בטח לאור הידיעה על התרומה הגדולה לחיסכון בגזי הפליטה המזיקים. כשעוזבים את ידית הגז - או החשמל, במקרה זה מגלים כי חסרה אותה בלימת מנוע מוכרת מקטנוע קונוונציונלי.



ואולם הביצועים מאכזבים מאוד. על אף שבחברה מצהירים על טווח רכיבה של כ-80 ק"מ, בפועל הטווח קרוב יותר לכדי כמחצית המרחק. גם מהירות הרכיבה מתגלה כבעייתית מאוד עם הגבלה אלקטרונית ל-45 קמ"ש. למהירות המקסימלית הקטנוע מגיע בעצלתיים, גם כשנעזרים בכפתור ההאצה המיוחד הממוקם במקומו המקורי של כפתור הנעה בקטנוע בעל מנוע בנזין. רכיבה בכל תנועה מהירה יותר מפקק מתגלה כמסוכנת לרוכב, עם מהירות אטית באופן משמעותי מזאת של שאר המשתמשים בכביש.



גם בתחום הנוחות אין בשורות טובות - תנוחת הרכיבה משונה, עם כידון רחוק ורגליים הממוקמות גבוה. גם המושב לא נוח והמתלים מתגלים כנוקשים מדי. בכבישים סלולים כהלכה הקטנוע מתגלה כבן לוויה טוב ואפשר אף לקבל רמזים להתנהגות דינמית טובה, בהתחשב במהירות, כאשר גם הבלמים מתגלים כמספקים עם עוצמת בלימה טובה מאוד. מתחת למושב יש שטח אחסון סביר המאפשר לאחסן את מערכת ההטענה של הקטנוע ומקום לציוד נוסף, אך זהו שטח האחסון היחיד.



המחיר: 15 אלף שקל



עובדה נוספת עליה יצטרך הרוכש הפוטנציאלי לשים את הדעת הוא הטענת הקטנוע. פעולה שכזאת מצריכה מקום פרטי ומוגן מפני פגעי מזג האוויר ועוברים ושבים. אדם ללא מקום שכזה במקום העבודה או בבית הפרטי יכול למצוא עצמו עומד בפני בעיה מהותית באחזקת כלי תחבורה שכזה.



מחירו של הקטנוע אינו גבוה במיוחד - 15 אלף שקל, ובנוסף היבואן מתחייב להשתתף בתשלום ביטוח החובה, המדורג מראש כנמוך כמו זה של קטנוע מקביל בנפח 50 סמ"ק. היבואן אף מציין כי עלות אחזקתו השוטפת של קטנוע חשמלי נמוכה משמעותית מזו של קטנוע בעל מנוע בנזין.



בנוסף, ישנה כמובן התרומה לאיכות הסביבה. אלא שלפחות כרגע מדובר בפתרון שמתאים למעטים. מעבר לבעיית הטעינה וטווח הרכיבה, המהירות עלולה להקשות על הרוכב להתחמק מבעיות בכביש - מחיר כבד מאוד כדי להגן על הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully