וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך: בתי ההשקעות ישלמו 5,000 שקל בעבור כל בעל רישיון לייעוץ או שיווק השקעות

מאת אתי אפללו

21.4.2009 / 6:58

כיום משלם כל בית השקעות לרשות אגרה שנתית של 4,197 שקל בלבד בעבור כל בעלי הרישיון לייעוץ ושיווק שהוא מעסיק



>> רשות ניירות ערך מתכוונת להגדיל באופן משמעותי את ההוצאה של בתי ההשקעות על היועצים. מטיוטת תקנות שפירסמה הרשות עולה כי היא מתכוונת לייקר ולשנות את מבנה האגרות המוטלות על בתי ההשקעות בגין העסקת בעלי רישיון.

כיום, חברות המנהלות תיקים או עוסקות בייעוץ או בשיווק השקעות משלמות לרשות אגרה אחידה בגובה של 4,197 שקל בשנה, ללא תלות במספר בעלי הרישיון שהן מעסיקות. על פי הצעת הרשות, שיטת חישוב האגרות תשתנה, כך שבתי ההשקעות ישלמו אגרה בעבור כל בעל רישיון שהם מעסיקים בנפרד.



סכום האגרה בעבור כל בעל רישיון יהיה 5,000 שקל בשנה, כאשר האגרה המינימלית תהיה 10,000 שקל בשנה (גם לחברות שמעסיקות בעל רישיון אחד). כך, למשל, בית השקעות גדול שמעסיק 165 בעלי רישיון ישלם לרשות 825 אלף שקל בשנה, במקום 4,197 אלף שקל שהוא משלם כיום.



לגבי חברות לניהול תיקים מציעה הרשות כי תיגבה אגרה שנתית דיפרנציאלית לפי שווי הנכסים המנוהלים על ידי החברה. האגרה הבסיסית תהיה אגרה בדרגה א' עבור 50 מיליון השקלים הראשונים של שווי הנכסים המנוהלים: אגרה קבועה בסך 10,000 שקל בשנה.



מעל להיקף נכסים זה יהיו עוד שלוש דרגות לאגרה השנתית: דרגה ב' - עבור כל שקל נוסף מעל ל-50 מיליון שקל ועד ל-500 מיליון שקל ישלמו החברות, נוסף לאגרת הבסיס, אגרה בשיעור של 1/10,000 משווי נכסים זה.



דרגה ג' - עבור כל שקל מעל ל-500 מיליון שקל ועד ל-5 מיליארד שקל ישלמו החברות תוספת אגרה בשיעור של 1/15,000 משווי נכסים זה.



דרגה ד' - עבור כל שקל מעל ל-5 מיליארד שקל ישלמו החברות תוספת אגרה בגובה של 1/20,000 משווי נכסים זה.



בשוק מסתייגים מכוונת הרשות להעלות את האגרה, ועיקר ההסתייגות מגיעה מבתי השקעות קטנים. עם זאת, בשוק מעריכים כי במקביל להעלאה המתוכננת באגרה תפחית הרשות את האגרה המוטלת על מנהלי קרנות נאמנות.



לגבי האגרה שאותה משלמים יועצי ההשקעות או משווקי ההשקעות עצמם: יועצי השקעות המועסקים במסגרת חברה בעלת רישיון, כמו בית השקעות, ימשיכו לשלם אגרה שנתית כפי שהם משלמים כיום - אגרה בסך 698 שקל. יועצי השקעות עצמאיים ויועצי השקעות העובדים בתאגידים הבנקאיים יידרשו לשלם אגרה בסכום כפול. בנוסף מתכננת הרשות רפורמה מקיפה בהליך הרישוי לייעוץ ושיווק השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully