וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינסולה רוצה לנהל את תיק האשראי של הבנק לפיתוח התעשייה

מאת שרון שפורר

21.4.2009 / 6:58

תיק האשראי של הבנק מסתכם ב-407 מיליון שקל. פנינסולה: המהלך יחסוך למדינה הוצאות של 120 מיליון שקל בארבע שנים



>> חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים מציעה מתווה חלופי להליך המכירה של הבנק לפיתוח התעשייה.

ההצעה הוגשה בעקבות הפרסום ב-TheMarker בשבוע שעבר, שלפיו המדינה מעוניינת למכור את אחזקותיה בבנק לפי שווי מינימלי של 400 מיליון שקל - בהתאם להערכת השווי שנתן פרופ' אמיר ברנע לבנק לפני תחילת המשבר הנוכחי.



פנינסולה, בהנהלת מיכה אבני, מתעניינת ברכישת הבנק לפיתוח התעשייה, אבל הערכת השווי שבוצעה לבנק לפני זמן רב גורמת לה לספקות באשר להגשת הצעה במכרז שיסתיים במאי.



במקום זאת, מעלה כעת החברה הצעה חלופית למכירה, כפי שעולה ממכתב שכתב אבני למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסני. עותקים מהמכתב נשלחו גם לשר האוצר, יובל שטייניץ, למנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, ליו"ר הבנק לפיתוח התעשייה, רענן כהן, ולמנכ"ל הבנק, אורי גלילי.



אבני מציע כי במקום למכור את הבנק יועבר הניהול החיצוני של תיק האשראי שלו לידי חברה שתיבחר במכרז. אבני מסביר כי בדרך זו המדינה תוכל לחסוך הוצאות של 120 מיליון שקל בארבע שנים.



לדבריו, חיסכון זה מתבסס על כך שהוצאות התפעול בבנק בחמש השנים האחרונות הסתכמו ב-40 מיליון שקל בשנה, ובכלל זה 19 מיליון שקל בשנה עלות שכר לעובדים בכירים וזוטרים. בפנינסולה מוכנים, למשל, לקחת את הניהול של תיק האשראי בתמורה ל-10 מיליון שקל בשנה, כלומר 25% מהסכום בתוספת של תשלומים נוספים שתגבה יהיו דמי הצלחה מגבייה של עד 300 מיליון שקל מתוך תיק האשראי של הבנק, שמסתכם כיום בכ-407 מיליון שקל, וכן 10% נוספים מעל גבייה של 300 מיליון שקל.



לדברי אבני, באופן טבעי המכרז הנוכחי למכירת הבנק יביא לכך שההצעות יהיו נמוכות מהיקף תיק האשראי. הוא מציין במכתב כי ההערכות בשוק הן כי המכרז ייסגר על 100 מיליון שקל בעבור הבנק לפיתוח התעשייה - ואם כך יקרה הרי שהמדינה מוותרת על יתרת תיק האשראי שהיתה יכולה לגבות.



אבני מציין כי באמצעות העברת תיק האשראי של הבנק לפיתוח התעשייה לחברת ניהול חיצונית המדינה תקבל את כל חובותיה בחזרה, ותידרש לשלם רק דמי ניהול - מה שיביא לחיסכון של עד 700 מיליון שקל בעבורה לעומת המכרז למכירת הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully