וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרים המשפטיים נאבקים על תנאי העסקתם; הצטרפו להסתדרות

מאת חיים ביאור

21.4.2009 / 6:58

שי תקן מההסתדרות פנה לשר המשפטים, יעקב נאמן, בדרישה לנהל מו"מ לשינוי תנאי העסקתם של העוזרים המשפטיים של השופטים, שלדבריו מופלים לרעה ביחס לשאר המשפטנים במגזר הציבורי



>> כ-600 עורכי דין המשמשים עוזרים משפטיים לשופטים החליטו לפתוח במאבק לשיפור תנאי העסקתם. בימים האחרונים הם הקימו ועד פעולה בראשות עו"ד דודי נהיר, וכמחציתם הצטרפו להסתדרות הכללית.

ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, פנה אתמול לשר המשפטים, יעקב נאמן, ולממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, בדרישה לפתוח עם ההסתדרות במו"מ לשינוי תנאי העסקתם של העוזרים. תקן ציין בפנייתו שעם הצטרפות מחצית מהעוזרים המשפטיים להסתדרות, הפכה זו לארגונם היציג של כלל עוזרי השופטים ובכוונתה לגבות את מאבקם של עובדים אלה.



במערכת בתי המשפט כ-600 עורכי דין המשמשים עוזרים משפטיים לשופטים בבתי משפט השלום, המחוזי והעליון. כ-80% מהם נשים. עבודתם היא בעיקר כתיבת חוות דעת משפטיות, החלטות ופסקי דין והכנת תיקים לפני דיון.



לדברי תקן, עוזרי השופטים מופלים לרעה לעומת פרקליטי המדינה או משפטנים אחרים במגזר הציבורי בכך שהם מועסקים באמצעות חוזה אישי מיוחד, שתוקפו מוגבל לארבע שנים. "אחרי תקופה זו הם מפוטרים מעבודתם במערכת בתי המשפט, כדי שלא יקבלו קביעות, מצב שאין הדעת סובלת", אמר תקן.



לפני שבועיים יצאה ח"כ שלי יחימוביץ' להגנת העוזרים המשפטיים כאשר התריעה שתנאי העסקתם של עובדים אלה מנוגדים לחוק, כפי שכבר נחשף ב-TheMarker. במכתב למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, היא טענה שהעוזרים המשפטיים אינם מקבלים תשלום בעבור שעות נוספות ובנוסף לכך לא מופיע בתלוש השכר שלהם פירוט של שעות העבודה בפועל.



יחימוביץ ציינה כי "מצער שדווקא בבתי המשפט, מעוז שלטון החוק, מופר החוק - שהרי מי אם לא מעסיקה הנמנית עם רשויות אכיפת החוק, צריכה להקפיד הקפדה יתרה על קיום חוקי העבודה". לטענתה, "אפילו חברות הקבלן המעסיקות שומרים ומנקים אינן מעזות לנהוג כך".



מהנהלת בתי המשפט לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully