וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר וקנס של מיליון שקל למי שכונה מנהל "הבנק של משפחות הפשע"

מאת נורית רוט

21.4.2009 / 6:58

מנהל החברה לניכיון שיקים הורשע בהלבנת הון, ולא בעבירות שייחסה לו המשטרה בתחילה בהן הפעלת בנק למשפחות הפשע



>> 15 חודשי מאסר בפועל וקנס של מיליון שקל נגזרו על אשר בן יאיר, מנהל סנאבי, חברה לניכיון שיקים, בגין ביצוע עבירות הלבנת הון - כך קבע אתמול בית משפט המחוזי בתל אביב. על אחיו, שלום בן יאיר, נגזרו 6 חודשי מאסר בעבודות שירות וקנס של חצי מיליון שקל. החברה תשלם קנס של 50 אלף שקל.

פרשת "בנק" סנאבי נחשפה באוקטובר 2004. המשטרה טענה אז שנחשף "בנק" שנוהל ביפו והלבין כספים של ארגוני פשע. לפי כתב האישום, ב-2000-2004 עסקו הנאשמים בניכיון צ'קים וכרטיסי אשראי תמורת עמלה. מחזור הכספים של סנאבי בתקופה זו היה 1.3 מיליארד שקל והורכב מכ-13 אלף שירותי מטבע. נטען כי מתוך פעולות אלה 7,500 היו טעונות דיווח.



לפי עובדות כתב האישום המתוקן, שבו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, ביצעו האחים שירות ניכיון שיקים כנגד תשלום במזומן ללקוחות בסכומים של יותר מ-50 אלף שקל ואילו בספרי החשבונות של החברה נרשם מידע כוזב, לפיו תמורת ניכיון השיקים האלה שולמה בשיקים. הנאשמים רשמו שיקים על שמות לקוחותיהם אך אלה לא נמסרו להם ולא נפדו על ידם אלא על ידי הנאשמים עצמם. בנוסף לא דיווחו על ניכיון שיקים בסכומים שמעל 500 אלף שקל.



השופט זכריה כספי כתב בגזר הדין כי "קשה שלא להשתאות למראה ההיקפים האדירים של מחזור ניכיון השיקים של הנאשמים". לדבריו, "גם אם אין המדובר בלקוחות שהם ממשפחות פשע או בהאשמה הנוגעת לכספים שהושגו בעבירה, עדיין ישנה חומרה ממשית בעצם ההתנהלות הזו, שאיפשרה את ההעלמה וההסתרה, כאמור, מעיניהן של הרשויות".



עוד קבע כספי כי גם בעבירות המס שביצעו ישנה חומרה, בשל דרכי הפעולה שכללו מרמה ועורמה כדי להתחמק מתשלום מס.



מנגד ציין השופט ש"החקירה נפתחה מתוך ייחוס עבירות חמורות בהרבה מאלה שהואשמו בהן, בסופו של דבר, הנאשמים. המשטרה, ובעקבותיה התקשורת, העלתה חשדות שעל פיהם הנאשמים שימשו בנק למשפחות פשע בישראל. אלא שמתברר כי לא נמצא בסיס להאשמות אלה, כך שבסופם של דברים הואשמו השניים בעבירות שעיקרן עבירות דיווח למיניהן. הפגיעה הקשה בנאשמים, על רקע זה, ראויה איפוא להילקח בחשבון בעת שבית המשפט בא לקצוב את עונשם".



את הנאשמים ייצג עו"ד גלעד ברון ואת פרקליטות מיסוי וכלכלה ייצגה עו"ד אורנה גלברשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully