וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח נגמר - והקניונים שוב התרוקנו מקונים

מאת עדי דברת

21.4.2009 / 6:58

עופר שחטר: לרוב יש ירידה במכירות לאחר החג, אולם השנה היא מתחילה מרצפה נמוכה יותר - ולכן ניכרת יותר בפדיונות



>> חג הפסח הביא לעלייה במכירות ברשתות האופנה ובקניונים, לאחר תקופה ארוכה של ירידה לעומת 2008 ומבצעים אגרסיוויים למשיכת קונים. בחלק מהרשתות סברו כי מדובר בניצני התאוששות, אך מבדיקת TheMarker עולה כי עם תום החג - תם גם צימאון הצרכנים לקניות, ושוב ניכרת ירידה במכירות בקניונים.

"המכירות של פסח בהחלט נגמרו", אמר גורם בכיר באחת מקבוצות הקניונים. "אחרי שהמכירות בחג היו דומות לשנה שעברה, עם ירידה קלה של 5% לעומת פסח אשתקד, עכשיו חזרנו לירידה של 10% לעומת השנה שעברה. אם השנה תיגמר בירידה של 10% זה יהיה טוב".הנפגעות העיקריות מהירידה במכירות הן רשתות האופנה, בעוד שרשתות המזון והמזון המהיר נפגעו הרבה פחות.



לעומת זאת אמר בכיר באחת מרשתות האופנה הגדולות כי "ניכרת ירידה של אחוזים בודדים במכירות לעומת השנה שעברה, אבל חשבנו שהנפילה תהיה דרמטית הרבה יותר. התחזית היתה שהשבועיים הראשונים של אפריל יהיו זוועה, אבל זה לא ממש ככה - עדיין אין חזרה למכירות של מארס, שהיה חודש קשה עם ירידה של אחוזים בודדים אך תלולה יותר מהשנה שעברה. בכל השוק מרגישים שהירידה אחרי הפסח היא לא שחורה כמו שניבאו. עכשיו המבחן הוא מה יהיה במאי, שמתחיל עם נתוני פתיחה טובים יותר ממאי בשנה שעברה".



עופר שחטר, מנכ"ל חברת אריאל פרומול לניהול קניונים ומרכזי מסחר, הסביר כי לרוב יש ירידה במכירות לאחר החג, אולם השנה הירידה מתחילה מרצפה נמוכה יותר - ולכן היא ניכרת יותר בפדיונות נמוכים במהלך סוף השבוע האחרון.



עם זאת, יש שמספרים על התאוששות במכירות. איתן גולדמן, מנכ"ל דיזנגוף סנטר, אמר כי המכירות המוצלחות בחג הפסח, שהיו זהות לפסח אשתקד, ממשיכות וכי ניכרת התאוששות מסוימת. "יש אווירה טובה יותר של קניות. בסך הכל, המכירות בסנטר במארס היו זהות למארס בשנה שעברה, וזה יפה", אמר גולדמן. "המכירות לא נפגעו בעיקר בשל פעילויות ואירועים שנערכו בסנטר כמו טורקי בסנטר, תערוכת ליברפול, תערוכת 50 שנה לברבי ופתיחת המתחם המחודש של קסטרו. היעד שלנו השנה הוא להגדיל את כמות המבקרים ב-10%, ולפי מה שקורה בינתיים נעמוד בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully