וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תמהרו לזרוק את העכבר

מאת בר חיון

21.4.2009 / 6:58

מסכי המגע מסוגלים להחליף את העכבר, ומתאימים בעיקר לעבודה עם יישומיי מולטימדיה. אך מבדיקת אתר WiseBuy מתברר שהטכנולוגיה עדיין בניצניה, וכשהיא יעילה - היא גם יקרה מאוד



>> במקום להוביל את סמן העכבר מושיטים אצבע ובמקום ללחוץ על שלושה מקומות שונים כדי להגדיל תמונה, פשוט מותחים אותה באמצעות שתי אצבעות. אלה חלק מהפיצ'רים המציעים מסכי המגע הקיימים כיום בשוק. עדיין לא ברור האם הם ניצני טכנולוגיית העתיד או גימיק חולף, אבל ייתכן שבחירתה של חברת Gigabyte להיכנס לשוק המיני-ניידים ישירות עם מסך מגע מעידה על מגמה מסוימת. גם מיקרוסופט הציגה את שולחן ה-Surface שלה כבר לפני שנה כטכנולוגיית העתיד אשר תייתר מקלדות, עכברים ואפילו מלצרים במסעדה.



אחד היתרונות הראשונים במסכי מגע הוא בסילוק אביזר נוסף מסביבת המחשב - העכבר. וכך, עם מסכים כגון ה-HP TouchSmart IQ500 וה-Asus Eee Top - המכילים בתוכם גם את המחשב עצמו, נותר רק מסך ומקלדת. "ככלל, טכנולוגיית מסכי המגע כיום מתאימה למי שעיקר פעילויותיו על המחשב הוא תוכנות מולטימדיה", אומר ינון חיימי, עורך אתר WiseBuy. "אחרת, ברוב המקרים, נראה כי המוצר אינו מצדיק את מחירו הגבוה לעומת מחשבים בעלי מסך רגיל".

בדיקת המחשבים נעשתה על ידי מומחי אתר WiseBuy, המדריך בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות והשוואות מחירים. הציון שוקלל מרמת הביצועים הכוללות מהירות עבודה ובדיקת התחממות ורעש (35% מהציון הכולל במחשבים הניידים ו-40% במחשבים השולחניים); איכות התצוגה (15% בניידים; 20% בשולחניים); נוחות השימוש (25% בניידים; 40% בשולחניים); משך פעולת הסוללה (15% בניידים); עמידות ואבטחה (10% בניידים).



מחשבים ביתיים



HP TouchSmart IQ500



>> מבחינת מפרט ויכולות תוכלו להשיג מפרט זהה בחצי מחיר. את מחירו הגבוה של דגם זה מנסה להצדיק בעיקר מסך המגע הגדול (22 אינטש) הכולל את רכיבי המחשב, מה שמייתר את הקופסא צוברת האבק ומכשילת הרגליים המוכרת.



תכונת המגע מצוינת וזיהוי המגע מתבצע עוד לפני שהאצבע נוגעת ממש במסך התומך, בין השאר במחוות כמו גלילה, דפדוף ולחיצה ארוכה. האפקטיוויות של המסך מתבטאת בצורה הטובה ביותר בממשק המגע של HP, שמאפשר הפעלה של תוכנות כמו נגן וידיאו, מוסיקה, הצגת תמונות וכדומה. ואולם בשביל מסך מגע מתקדם יחסית, תמוה מעט שהוא אינו תומך במולטי-מגע (כזה שמגיב ללחיצה אחת). וגם אם הצורך בעט סטיילוס הוא אינו כמו בניידים בעלי מסך המגע, לא ברור מדוע לא מצורף גם ל-HP סטיילוס.



בעד: ביצועים כלליים טובים, כרטיס מסך נפרד, תמיכה מלאה בתכני HD, מסך גדול מאוד שמגיב היטב למגע, מקלדת ועכבר Bluetooth איכותיים, קישוריות אלחוט מלאות, סט חיבורים עשיר וממוקם בתבונה, רמקולים חזקים ואיכותיים, פעולה שקטה מאוד.



נגד: רזולוציית מסך לא גבוהה דיה, לא תומך במולטי-מגע, חסר סטיילוס עבור מסך המגע, ציפוי מסך מבריק.



ציון: 8.7



8,599



שקל



Asus Eee Top



>> גם ה-Eee Top הוא מסך מגע הכולל את יחידת המחשב בדומה לזה של HP אך מחירו פחות מחצי בעיקר בשל העובדה שמדובר במוצר ביתי בסיסי ביותר.



המסך קטן יותר (15.4 אינטש) ולמעשה, ניתן לומר כי החומרה היא של מיני-נייד ואין בו אפילו כונן CD. הוא עשוי לשמש כמחשב משני נוסף בבית ולא הרבה יותר מזה. עם זאת, שלא כמו בקטגוריית הלפטופים, Asus לקחו את תפישת מסך המגע שלב אחד הלאה: למשל, החלונות והפקדים הראשיים גדולים ונוחים להקשה באצבע. אפילו כשתרצו לגשת להגדרות הבסיסיות לא תזדקקו לסטיילוס. גם שולחן העבודה ידידותי להפעלה במגע: נגיעה ב-Easy Mode פותחת חלון שבראשו ארבע לשוניות (תקשורת, fun, עבודה וכלים) המאפשרות גישה מהירה לאתרים ויישומי רשת כמו מסנג'ר, פייסבוק ודוא"ל. חבל רק שלא הלכו שלב נוסף ויצרו מסך מולטי-מגע.



בעד: מבנה קומפקטי ונוח לניוד כשצריך (משקלו 4.3 ק"ג והוא מצויד בידית נשיאה נוחה), ממשק מגע מצוין, נוחות שימוש כללית טובה, רמקולים טובים, קישורית Fi-Wi.



נגד: ביצועים נמוכים, המסך מציג צבעים לא טבעיים, מקלדת ועכבר פשוטים, אין כונן אופטי, אין Bluetooth.



ציון: 7.8



3,800



שקל



מחשבים ניידים



Dell Latitude XT2



>> מסך המחשב החדש בסדרת Latitude מגיב היטב למגע. זהו המחשב הראשון של דל התומך במולטי-מגע המאפשר, באמצעות שתי אצבעות, לבצע זום, גלילה ופתיחת יישומים - פעולות המתבצעות במהירות ובדרגת דיוק טובה.



היצרן טוען שניתן גם לבצע סיבוב תצוגה של תמונה באמצעות שתי אצבעות, אבל אנחנו לא הצלחנו לעשות זאת. לשימושים מתקדמים יותר, תצטרכו להיעזר בעט הסטיילוס המצורף. ביחס למפרט העשיר שלו הוא בהחלט נחשב קומפקטי: עם סוללת 6 תאים ומסך 12 אינטש הוא דק וגם קל משקל - רק 1.76 ק"ג. ה-Latitude מנסה להצדיק את מחירו עם חומרה חזקה יחסית, חיבורים יוצאי דופן ואיכות בנייה. אבל תג המחיר עדיין גבוה באופן מעורר התפעלות.



בעד: מסך מולטי-מגע איכותי מסתובב, דק וקל משקל, רמת גימור גבוהה ועיצוב אלגנטי, מקלדת נוחה, רמת אבטחה גבוהה, שקט במיוחד ומתחמם קלות בלבד, חיבורי FireWire (חיבור איכותי לאביזרי מולטימדיה) ו-eSATA (חיבור מהיר לכונן חיצוני).



נגד: ביצועים בינוניים מבחינת מהירות עבודה תחת עומס, פסים בתצוגה שנראים באור יום, רמקול אחד בלבד, קורא כרטיסים ל-SD בלבד, אין מצלמת רשת, משך פעולת סוללה בינוני.



ציון: 8.1



10,500



שקל



HP TouchSmart tx2



>> ההתרשמות העיקרית ממסך המגע של ה-TouchSmart היא שהוא נועד יותר למגע עט הסטיילוס מאשר למגע אצבעות אדם. פעולות בסיסיות כמו פתיחה או סגירה של תוכנות ויישומים הן כמעט בלתי אפשריות במגע אצבע - עקב גודלם המזערי של הפקדים.



גם במקרים שבהם ניתן היה לבצע פעולות בלחיצת אצבע, תגובת המסך לא היתה אחידה או מדויקת דיה. תכונת המולטי-מגע איפשרה לנו דווקא לסובב תמונות עם שתי אצבעות, אבל הביצוע לא מספיק חלק ולא תמיד מצליח מיד. יוצא איפוא שפעולת המולטי-מגע מסתכמת בגימיק קטן ותו לא. אך עם עט הסטיילוס תרגישו נוח יותר ולמי שתכונת הכתיבה החופשית חשובה לו, הוא עושה עבודה מצוינת. בשביל מחשב עם מסך 12 אינטש ה-tx2 מעט מגושם. עם סוללת 8 תאים הוא עבה וכבד יחסית (כ-2.2 ק"ג).



בעד: מסך מגע מסתובב בטכנולוגיית מולטי-טאצ', כתיבה נוחה באמצעות הסטיילוס, איכות תצוגה טובה גם באור יום, חיבור לתחנת עגינה, כונן אופטי, עמידות ואבטחה ברמה גבוהה.



נגד: ממשק מגע סביר בלבד, רעש מוגזם והתחממות, ביצועים בינוניים, סט בסיסי של חיבורים, משך פעולת סוללה בינוני.



ציון: 7.9



6,084



שקל



מיני-נייד



Gigabyte M912V



>> מחירו הנמוך יחסית של ה-M912V הוא בשל קטגוריית המיני-ניידים לה הוא משתייך - לפטופים קומפקטיים במיוחד שגם ביצועיהם צנועים. הוא משתייך לקבוצת מחשבי מסך מגע רגיל ולא מולטי-מגע. אך הרגישות שלו גבוהה והוא מגיב היטב. אבל אם לא מניחים את המסך במקביל לשולחן ומנסים לעבוד איתו כשהוא ניצב למקלדת, הוא סובל מטלטול ותזוזה עם כל נגיעה בו.



כמיני-נייד ראשון לחברת Gigabyte ניתן לומר שהושם דגש על ממדיו הקומפקטיים: עוביו סביר וגודל המסך 8.9 אינטש. כל כך קומפקטי שמתמיה מדוע משקלו הקל (1.3 ק"ג) אינו קל יותר (בהתחשב בעובדה שמיני-ניידים רבים גדולים יותר ושוקלים פחות).



בעד: ביצועים טובים (ביחס למיני-ניידים), מסך מגע מסתובב בעל ממשק מגע טוב, בהירות מסך טובה, שלושה שקעי USB, חריץ ExpressCard.



נגד: מקלדת לא נוחה ובאיכות בנייה נמוכה (המקשים קטנים מאוד ואין אחידות במרווחים ביניהם ויש אפילו תחושה שהם מעט רופפים), רזולוציה גבוהה ביחס לגודל המסך (הטקסט והאייקונים קטנים), התחממות ורעש, חריץ לכרטיס זיכרון תומך בפורמט אחד בלבד (SD), המסך מתנדנד בקלות.



ציון:7.6



3,500



שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully