וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בדו"ח השנתי לעמיתי קופות הגמל של דש ואנליסט

אתי אפללו

21.4.2009 / 6:58



>> הדיווח השנתי ששלחו השנה קופות הגמל לעמיתים הכיל בעיקר בשורות רעות. על אף ששורת ההפסד התחתונה היתה ברורה מאוד, עמיתים שטרחו ופתחו את הדו"ח יכלו בקלות להתבלבל מהמספרים.

מתברר שלא רק העמיתים יכלו להתבלבל, אלא גם הגופים המנהלים עצמם - בכמה מהקופות של גופי הגמל אנליסט ודש חלה השנה טעות בדו"חות שנשלחו לעמיתים. מדובר בקופות המתופעלות על ידי מזרחי-טפחות. הטעות שנעשתה היתה החלפה של נתונים בין שתי עמודות באישור המס שבדו"ח השנתי. ההפסדים הריאליים של 2008 הם הפסדים מההשקעות בתוספת השפעת המדד. החלפת הנתונים גרמה לכך שבהפסדים ל-2008, תחת הסכום של ההפסד הריאלי הופיעו המספרים של הפסדי ההצמדה, ותחת העמודה של ההצמדה הופיע הסכום של ההפסדים הריאליים.



אלא שכאשר פנינו לגופים לקבל תגובות, התברר כי אין אחראים לטעות. באנליסט אמרו שמדובר בטעות טכנית של מזרחי-טפחות שנגעה לכל בתי ההשקעות שמטופלים על ידו, וכי העניין נמצא בבדיקה. מדש גמל נמסר: "אישור המס השנתי שנשלח לעמיתים כולל את כל הנתונים הנדרשים על פי החוק. ייתכן שבמהלך הפקת הדו"חות חל סיכול בין שני שדות בחלק מן הדו"חות. העניין נמצא בבדיקה מול הבנק המתפעל".



בבנק מזרחי-טפחות דוחים את טענת הגופים כי הטעות היא של הבנק המתפעל, ומספרים כי הבנק המתפעל אחראי על שליחת קובצי הדו"חות השנתיים לבית הדפוס. שם מופקים דו"חות לדוגמה, עליהם עוברים הגופים המנהלים. רק אחרי שהגופים המנהלים מאשרים את הדו"חות לדוגמה מופקים כל הדו"חות השנתיים ונשלחים לעמיתים.



במזרחי טפחות מתעקשים שבקבצים שהעבירו לא היו טעויות: "דש ואנליסט ביקשו לעבור בית דפוס והעברנו את הקבצים לבית הדפוס החדש. גוף גמל נוסף שלו אנו מספקים שירותי תפעול הוא אקסלנס, שנשאר בבית הדפוס הישן. בדו"חות של אקסלנס אין טעויות, כלומר הקבצים שיצאו מאצלנו היו נכונים. בכל מקרה, באחריות הגופים המנהלים לאשר את הדו"חות לדוגמה - והגופים המנהלים אישרו את הדו"חות עם הטעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully