וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רד בינת רכשה משרדים בירושלים ב-13 מיליון דולר

מאת רז סמולסקי

21.4.2009 / 7:15

זרוע הנדל"ן של קבוצת ההיי-טק רכשה בחזרה שטחי משרדים ומקומות חניה בפרויקט "ירושלים של כסף", שנמכרו ל-IDT ב-2003



>> חברת רד בינת נכסים - זרוע הנדל"ן של קבוצת ההיי-טק רד בינת - רכשה ארבע קומות משרדים בהיקף של 9,000 מ"ר ו-116 מקומות חניה בפרויקט "ירושלים של כסף" בהר החוצבים שבירושלים, שאותו יזמה, בסכום של 13 מיליון דולר. החברה רכשה את השטחים בחזרה מחברת ההיי-טק הבינלאומית IDT, שממוקמת בפרויקט מאז 2003 ותמשיך לשכור חלק מהשטחים לאחר העסקה. הרכישה מגלמת מחיר של כ-1,325 דולר למ"ר ברמת גימור מלא, ו-15 אלף דולר למקום חניה.



פרויקט המשרדים "ירושלים של כסף" ממוקם בהר החוצבים וכולל שש קומות ו-29 אלף מ"ר להשכרה. לקראת השלמת הפרויקט בסוף 2003 מכרה החברה כשליש ממנו (9,000 מ"ר) ו-140 מקומות חניה ל-IDT ברמת מעטפת תמורת 12 מיליון דולר. מחצית מהסכום שולמה במזומן והיתרה באמצעות מניות של IDT.

לאור הצמצום בהיקף הפעילות של IDT, החליטה החברה למכור את השטחים בפרויקט שבבעלותה ולהמשיך להשתמש בחלקם באמצעות שכירות (sell and lease back). IDT מכרה את כל השטח, ללא מקומות החניה, בחזרה לרד בינת - ותמשיך לשכור כ-2,000 מ"ר מתוכו במחיר של 55 שקל למ"ר, לתקופה של שלוש שנים (כ-1.32 מיליון שקל בשנה). רד בינת מחפשת עתה שוכרים לשאר השטח, בהיקף של כ-7,000 מ"ר.



שני שלישים מהפרויקט (כ-20 אלף מ"ר) ו-360 מקומות חניה נשארו בבעלות של רד בינת מאז הקמת הפרויקט והושכרו לשוכרת אחת, חבת ההיי-טק NDS, עד 2014 - עם אופציה להאריך את השכירות ב-10 שנים נוספות. החברה משלמת דמי שכירות של 17 דולר למ"ר כולל מקומות החניה.



רד בינת נכסים, מקבוצת רד בינת שבבעלות האחים יהודה וזוהר זיסאפל, מתמחה בייזום של מבני משרדים. על פי רוב, השוכרות הן חברות מענף ההיי-טק, חלקן מקבוצת רד בינת.



הקמת זרוע הנדל"ן לחברת ההיי-טק נבעה מהצורך של החברה לשכן את החברות בקבוצה תוך שמירה על גמישות בהשכרה. רוב החברות בקבוצה ממוקמות איפוא בנכסים בבעלות הקבוצה.



בנוסף לפרויקט "ירושלים של כסף" מחזיקה רד בינת בכ-300 אלף מ"ר ברמת החי"ל בתל אביב, בהם מגדלי אור וזיו, וכן בשטחים נוספים בהר החוצבים בירושלים. בנייני המשרדים וחברות הניהול שלהם נמצאים בבעלות רד בינת, והיא אינה מוציאה שטחים למכירה. עסקת המכירה של שטחי IDT היתה הפעם היחידה שבה הכניסה רד בינת שותפים לנכס שבבעלותה.



לדברי רונן אילון, מנכ"ל רד בינת נכסים, "רכישת השטח בבניין שלנו תאפשר לנו לשלוט על זהות השוכרים בו ועל האיכות בה הוא ינוהל. אנו מאמינים כי גם בשוק הנוכחי ניתן יהיה למקסם רווחים בגין השטחים שנרכשו ויושכרו כעת מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully