וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח על רקע ירידות שערים חדות בוול סטריט

יעל פולק

21.4.2009 / 7:23

נוריאל רוביני: הראלי של השבועות האחרונים- פרפורי גסיסה של פרייארים



יום המסחר השלישי בשבוע בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע ירידות שערים בוול סטריט אמש. אתמול התנהל המסחר בתל אביב במגמה שלילית, אותו הובילה מניית אפריקה ישראל: מדד תל אביב 25 נפל ב-2.3% ל-764 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 2.4% ל-700 נקודות, מדד התל טק נחלש ב-1.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל. ביום חמישי תחול הפקיעה על אופציות מדד תל אביב 25.



בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה שלילית חדה: דאו ג'ונס נחלש ב-3.5%, נאסד"ק איבד 3.8% ו-S&P500 ירד ב-4.3%.



מחיר הנפט צנח אתמול בקרוב ל-9% - הנפילה היומית החדה ביותר זה 7 שבועות - ונסגר מתחת לרמה של 46 דולר לחבית, על רקע חששות מנפילה בביקוש עקב החרפה במשבר הכלכלי העולמי, ובעקבות התחזקות הדולר, אשר פגעה בתיאבון המשקיעים לנפט בתור גידור נגד אינפלציה.



"המשק בישראל קטן יחסית - הוא מושפע מהמתרחש בעולם בזריזות, אך ברגע שהדברים יתחילו לזוז נהיה ראשונים לצאת מהמשבר הזה", כך אמר אתמול שר האוצר לשעבר, רוני בר-און. לדבריו, "כל אלה שמרבים לקונן ולראות שחורות - עושים זאת כדי להעצים את הישגם אחר כך. שיירגעו".



הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, אשר צפה את משבר האשראי העולמי, מעריך כי הראלי שנרשם בשבועות האחרונים בשוקי המניות הוא לא יותר מאשר "פרפורי גסיסה, ראלי של פראיירים, או כל מה שתרצו לקרוא לזה", והזהיר כי עונת הדו"חות הכספיים הנוכחית צפויה להפתיע לרעה.



באי.בי.אי הפגינו אתמול אמון באי.די.בי של נוחי דנקנר. יובל זעירא מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי העלה את המלצתו לדסק"ש, המנוהלת על ידי עמי אראל, מ-'נייטראלי' ל-'קנייה' והעלה את מחיר היעד למניית החברה מ-50 שקל ל-79 שקל - מחיר הגבוה ב- 58% ממחירה בבורסה.



אלווריון, ספקית פתרונות ה-WiMax, תפטר 50 מתוך כ-900 עובדיה בצורה רוחבית, ממחלקות שונות בארגון. מהחברה נמסר כי "נבחנים כל הזמן שינויים ארגוניים בהתאם למצב השוק". לעת עתה אין כוונה לסגור מחלקות או לפגוע בעסקי הליבה של החברה. לפני כ-4 חודשים פיטרה אלווריון 11% מכוח העבודה בחברה - 110 עובדים, כאשר מטרת הפיטורים היתה לשמור על רווחיות החברה בהתחשב במצב הכלכלה הגלובלי. במהלך המסחר בוול סטריט נחלשה המניה ב-8.5%.



בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד ג.וויליפוד, חברת החברה הבת של ויליפוד הישראלית. בבקשה נטען כי ג.וויליפוד הטעתה את הצרכנים בכך שרשמה רישום שגוי של תכולת סוכר במוצרים שיובאו על ידה. במסגרת התביעה נדרשת החברה לשלם סך של 4 מיליון שקל לאחר שהטעתה לכאורה את ציבור הצרכנים בכך שרשמה על מוצרים מסוימים כי אינם מכילים סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully