וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: בריאות המערכת הפיננסית חשובה להחלטה האם על הבנקים לשלם בחזרה כספי הסיוע

רויטרס

21.4.2009 / 8:26

גייתנר אמר כי אם רק חלק מהבנקים ישלמו בחזרה את הכספים שקיבלו זה ידגיש את חולשתם של אלה שלא שילמו



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר כי ישקול את בריאות המערכת הפיננסית בארה"ב וזרימת האשראי כשיחליט האם הבנקים יכולים לשלם בחזרה לממשל את ההלוואות שקיבלו, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



בראיון עם שר האוצר האמריקאי אשר פורסם באתר האינטרנט של העיתון אמר גייתנר כי בריאותם של בנקים אינדיווידואליים לא תהיה הקריטריון הבלעדי להחלטה האם יכולים הבנקים להשיב את הכספים.



"אנחנו רוצים לוודא שהמערכת הפיננסים לא רק יציבה, אלא גם לא מעודדת נסיגה נוספת בפעילות הכלכלית. אנחנו רוצים לוודא שיש מספיק הון שיתמוך בהתאוששות המערכת", אמר גייתנר ל"ג'ורנל".



חלק מהבנקים הגדולים, כמו גולדמן סאקס וג'יי פי מורגן צ'ייס אמרו כי הם מעוניינים להחזיר את הכספים שלקחו מהממשלה, אבל יש החוששים כי השבת הכספים תדגיש את הקשיים של המוסדות שיהיו זקוקים לעוד כסף מהממשלה, בהתאם לתוצאות מבחני העמידות.



גייתנר אמר לעיתון האמריקאי כי הוא ניסה להסביר למקבלי ההחלטות בארה"ב מדוע כספי משלמי המסים נחוצים לייצוב המערכת הפיננסית. "אי אפשר להביא להתאוששות של הכלכלה כולה מבלי לייצב את המערכת הפיננסית", אמר גייתנר, והוסיף: "בלי המערכת הפיננסית אין אשראי, מה שאומר עלייה בשיעור האבטלה, ירידה בייצור ועלייה במספר החברות פושטות הרגל".



גייתנר אמר בנוסף כי הוא ישוב וידגיש את הצורך בשיתוף פעולה וקונצנזוס גלובלי בנושאי תוכניות התמריצים, שיקום המערכות הפיננסיות וסיוע לשווקים המתפתחים", בנאום שישא מאוחר יותר השבוע בפני מנהיגי ה-G7 בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully