וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים ברשת

רוני קדר

21.4.2009 / 10:00

רשתות חברתיות הפכו את עורן ממקום שבו מוצאים לחברים למנוע חיפוש עבודה וקשרים. אבל אל תשבו שאננים ומצאו לעצמכם עוד קשר

הבאז האינסופי סביב הרשתות החברתיות הפכו אותנו מחברים של שלושה ילדים מהגן ועוד כמה מהאוניברסיטה לאנשים פופולאריים שמחזיקים מאחוריהם 'גב' של 500 חברים לפחות. הרשת החברתית שהפכה לכלי תקשורת מסיבי לא עוזבת את כותרות החדשות, בין אם בנימה חיובית יותר או היתולית לחלוטין. כל זאת בזכות העובדה שזוהי דרך מצוינת לתקשר עם אנשים, וכן בעקיפין, לעזור למצוא עבודה.

ישנם כבר רבים שיש להם עבודה או ששכרו אנשים בעזרת הרשתות החברתיות. ידוע, כי בתקופות כאלו של חוסר ביקוש עבודה, היחידים שמצליחים למצוא את המשרה הנחשקת הם אלו שיצרו לעצמם קשרים בתעשיה. לכן הקשרים שלך ברשת יכולים לעזור לך למצוא עבודה, להוביל אותך לקראתה, או לתת לך הפניה. עם זאת, קיימת סכנה במחשבה כי כל שצריך לעשות מחפש העבודה הוא להתחבר למחשב ולרשת החברתית.

צעד אחד בכל פעם

עבור רוב מחפשי עבודה, יש צורך בגישה נכונה לחברות והמעסיקים המחפשים את העובדים. כלומר, כדי למצוא את הצעות העבודה המתאימות והנכונות ביותר, יש צורך לחקור אותן ואת החברות העומדות מאחוריהן, יש צורך בכתיבת קורות חיים, השגת מכתבי המלצה ועוד. בדיוק כמו חיפוש עבודה רגיל. קל מאוד להתפתות לעבודות זמינות שמוצאים ברשת החברתית אבל שימו לב שתמיד כדאי לעשות בדיקה מעמיקה יותר על אותן חברות.

גורם נוסף שצריך לבוא בחשבון כאשר מתחברים לרשת החברתית הוא הזמן שלוקח לבנות נוכחות מקוונת. זהו תהליך שצורך זמן רב כדי ללמוד אותו ואת הכיוונים בו ניתן להשפיע כדי ליצור מותג אישי המשקף אותך בתור מועמד מושלם, כדי לקיים קשרים, ויותר מכך- להצליח לעשות זאת בצורה יעילה. זה כל זאת נכון במיוחד אם הרשת חדשה לך או שלא חיפשת עבודה תקופה ארוכה.

אל תצפו להיות בעלי נוכחות חזקה בין לילה. עשויה לעבור תקופה ארוכה עד שהנוכחות במקום מגובשת מספיק כדי להוות השפעה כלשהי. במקום, קחו את התהליך בהדרגתיות והקדישו זמן לשוטט בין אתרים שונים ברשת וכל זאת בנוסף לחיפוש עבודה בדרכים המסורתיות. בשוק העבודה הנוכחי דע שצריך לכסות את כל התחומים.

נסו לחשוב צעד אחד קדימה וצרו או הרחיבו את הפרופיל, גם אם אתם לא מחפשים עבודה כרגע. בהתחשב בכלכלה, אי אפשר לדעת אם או מתי תצטרכו להתחיל לצוד עבור עבודה חדשה, כך יהיה הרבה יותר קל לפעול מהר אם צריך. בנוסף, כדאי לשמור ולתחזק את הקשרים שלך ולהיות תמיד עם יד על הדופק בכל הקשור לתעשייה בה אתה עוסק כדי להכין עצמך ליום בו תזדקק לקשרים הללו.

תקועים מאחורה

למרות הצדדים החיוביים של הרשת החברתית, אין לסמוך בלבד על הרשת כי מעסיקים רבים עדיין מגייסים מועמדים בדרך המסורתית והישנה. משום מה, מעסיקים קטנים או כאלו שעוד לא עברו התקדמות טכנולוגית מצפים ממועמדים להגיע לראיון עבודה דרך מודעה בעיתון או דרך לשכות כוח אדם .

למרות התפשטות החברתית של אתרים מקצועיים ברשת, חסרים רכיבים מסורתיים של יישום תהליך העבודה עבור המחפש. כלומר, זה בסדר להכנס לרשת החברתית כדי לדעת על עבודה או אפילו לשאול שאלות אך תמיד לדעת שהמעסיק צריך לקבל מולו את קורות החיים ולא את כינוייך וראשי הפרקים החלקיים שתמסור ברשת. לכן, נסה להציף כמה שיותר פרטים אודותיך כדי למעסיק הפוטנציאלי תהיה שקיפות על מידע שהיה מעוניין לקבל, כאילו היה יושב מולך בראיון עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully