וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל איבדה 34% ביומיים, האנליסטים חתכו את מחיר היעד למניה

מאת מיכאל רוכוורגר ונתן שבע

21.4.2009 / 9:40

כלל פיננסים ולידר פיזרו תחזיות שליליות לגבי מניית אפריקה והעניקו לה מחיר יעד הנמוך ב-35% מהמחיר בשוק. לידר: "אפריקה נסחרת במחיר הגבוה משוויה הכלכלי; עדיף להחזיק את האג"ח"



>> מניית אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב רשמה אתמול ירידות חדות, ואיבדה 26% משוויה. בסך הכל איבדה אפריקה ביומיים האחרונים 34% משוויה, לאחר שנהנתה מעליות חדות בחודש האחרון.



אנליסטים בשוק ההון דאגו להרגיע אתמול את אווירת האופוריה סביב מניית החברה, שרשמה זינוק של 47% מתחילת אפריל, שלווה במחזורי מסחר גבוהים מהרגיל והעלה את שוויה של אפריקה ליותר מ-4 מיליארד שקל. בלידר וכלל פיננסים סיפקו הצהרות פסימיות באשר לחברה, וגם באי.בי.אי נותרו זהירים.

בבית ההשקעות לידר שוקי הון הורידו את ההמלצה למניית אפריקה ל"מכירה" ואת מחיר היעד למניה ל-40 שקל - 37% מתחת למחירה בשוק בנעילת המסחר אתמול - 56 שקל. מחיר זה מביא בחשבון עלייה בשווי הנכסים בארה"ב וברוסיה וכן הקטנה מסוימת של החוב באמצעות רכישת אג"ח בשוק.



"גם אם אנו רואים שיפור בשוקי ההון והקלה מסוימת במחנק האשראי, הערכתנו היא כי הדרך לשיפור אמיתי בשוקי הנדל"ן ובשווי הנכסים באזורים שבהם פועלת אפריקה עדיין רחוקה", כותבים אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בלידר, והאנליסטית גליה מיכלביץ'. "המימוש של נכסים מניבים בישראל הוא חדשות חיוביות, אך לא ראינו כאן תוספת שווי שלא ידענו עליה.



"שוויה של אפריקה על פי המודל הסחיר נמוך מאפס, וגם אם היינו לוקחים במודל שלנו תוספת לשווי נכסיה, החברה עדיין נסחרת במחירים הגבוהים משוויה הכלכלי. אפריקה נהפכה לאופציה עם מחיר גבוה ומינוף גבוה, שכן כאשר השווי הסחיר נמוך מאפס, והחברה נסחרת בשווי של כ-4.2 מיליארד שקל, מדובר באופציה מאוד יקרה".



לדברי השניים, החזקה באג"ח של אפריקה עדיפה על החזקה במניה, שכן האג"ח עדיין נסחרות ברמות מחירים נמוכות של 30-40 אגורות, כך שאם קיים שיפור אמיתי בשווי נכסי החברה, צפוי תיקון חד באג"ח. הם מציינים כי אם גוף או גופים מוסדיים קונים את מניות אפריקה בכל מחיר, הבסיס לעליות מוצק, בעוד שאם מדובר בסיבות הקשורות למסחר (שורטיסטים שנאלצים להתכסות וסוחרי יום), הבסיס לעליות פחות מוצק.



"לא שמענו על חדשות חיוביות, כאשר בניו יורק אנחנו רואים באחרונה ירידה במחירים וחששות כי אנו בדרך להרעה נוספת. אנחנו גם לא מעריכים כי האופטימיות מגיעה מלאס וגאס ופלורידה", הם מציינים, ומוסיפים כי גם שוק הנדל"ן הרוסי עדיין לא מראה סימני התאוששות משמעותיים.



עם זאת, בלידר מציינים כי "החברה אינה טומנת את ראשה בחול ומבצעת פעילויות להקטנת החוב, לרבות מימוש נכסים והקפאת פרויקטים. אנו מאמינים כי אפריקה פועלת נכון, אך להערכתנו זו רק תחילת הדרך, והציפייה שלנו היא לראות שינוי משמעותי במבנה החוב באמצעות הקטנתו, וכן בפרישה טובה יותר שלו".



הזינוק נובע מספקולציות



"הסיכון רב מהסיכוי" - כך כותב יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, שהוריד את המלצתו למניית אפריקה מ"תשואת שוק" ל"מכירה". מחיר היעד שלו למניה הוא 35 שקל - 50% מתחת למחיר בשוק.



"השווי הנכסי של החברה עדיין עומד סביב אפס ורחוק מאוד ממחיר המניה בשוק", מוסיף בן זאב. "חלק ניכר מהמחזור מקורו בספקולציות המגדילות את הסיכון בהשקעה", הוא אומר.



"הנתונים הכלכליים המגיעים מרוסיה לא מצביעים בשלב הזה על התאוששות בשוק הנדל"ן או בשוק המניות שם. מניית אפריקה התנתקה בשלושת השבועות האחרונים ממדד המניות ברוסיה, תוך שהיא מניבה תשואה הגבוהה בכ-70% מזו של המדד הרוסי, ה-RTS. אם מחלצים את השווי של האחזקה ברוסיה מהשווי של אפריקה, נקבל שווי של 1.5 מיליארד דולר - כ-4.1 דולרים - למניית אפי פיתוח, לעומת מחיר של 1.5 דולר בשוק - פרמיה מוגזמת.



"האתגר המרכזי שבפניו ניצבת החברה בחודשים האחרונים הוא יכולת החזר החוב. לחברה חוב נטו בסך כ-7 מיליארד שקל, לרבות צורכי מזומנים של כ-2.8 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות לתשלום קרן, ריבית ותמיכה בחברות בנות", כותב בן זאב.



בן זאב משרטט שני תסריטים מרכזיים: בתרחיש האופטימי אפריקה צולחת את המשבר הפיננסי ומתמודדת עם החזר החוב ועם מחנק האשראי מולו היא ניצבת. לאחר מכן היא נותרת עם שורה של נכסים איכותיים. בתרחיש הפסימי החברה מתקשה לשלם את חובה במלואו בלי להגיע להסדר עם בעלי החוב, שיביא לדילול משמעותי עבור בעלי המניות.



הוא מעריך כי החברה תעבור בשלום את השנתיים הקרובות, תוך שהיא משלמת את מרבית החוב או את מלואו, אבל תרחיש זה אינו נטול סיכון, והוא מתייחס בעיקר לבעלי האג"ח.



בבית ההשקעות אי.בי.אי מעדיפים שלא לנקוב בהמלצות "מכירה או קנייה" ובמחירי יעד למניה. "אם יש כיום פוטנציאל השקעה באפריקה, הוא טמון בעיקר באג"ח, היכולות להניב תשואות נאות, בעוד שאין ביכולתנו לדעת אילו נכסים יישארו בחברה לאחר המימושים שמתבצעים בימים אלה, כך שאי אפשר לדעת הרבה לגבי התנהגות המניה", מציין יובל זעירא, מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully