וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן סטנפורד: "אני לא נוכל - כל המשקיעים קיבלו את הכסף שלהם עד שה-SEC התערבו והרסו הכל"

סוכנויות הידיעות

21.4.2009 / 9:40

סטנפורד, המואשם בהונאת פונזי של 8 מיליארד דולר, טען כי אם התבצעה הונאה -ביצע אותה סמנכ"ל הכספים שלו



אלן סטנפורד, המיליארדר הטקסני המואשם על ידי הרגולטורים האמריקאים בהונאת פונזי בסך 8 מיליארד דולר, הכחיש אתמול בשיחה עם עיתונאים את ההאשמות נגדו וטען כי רשות ני"ע ערך בארה"ב (SEC) הרסה את עסקיו והשתמשה ב"טקטיקות של גסטאפו" נגדו.



"אני לא נוכל ארור. ה-SEC הגיבו בהגזמה והרסו חברה עם הכנסות של מיליארדי דולרים", אמר סטנפורד במהלך שיחה עם עיתונאים במשרד של פרקליטו. "אני לא חושב שמישהו מהמשקיעים איבד את כספו. כולם קיבלו תשלום, עד שה-SEC התערבו והרסו הכל. לא היתה שום הונאת פונזי ואף אחד לא ניסה לרמות מישהו", הוסיף סטנפורד, אשר נאבק במהלך הראיון שלא לבכות.



סטנפורד, הממוקם במקום ה-205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע האמריקאית ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות בנק סטנפורד שבבעלותו. לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (CD) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה. ה-SEC טוענת כי סטנפורד גנב לכיסו 1.6 מיליארד דולר מכספי סטנפורד פייננשל גרופ, והשקיע מיליארדים מכספי לקוחותיו בנדל"ן וחברות השקעה פרטיות בעלות רמות סיכון גבוהות.



במהלך הראיון הודה סטנפורד כי ייתכן שחלק מלקוחותיו רשמו הפסדים מסוימים לאחר שהשקיעו בחברה, אך טען כי הדבר נובע מהמשבר הכלכלי העולמי ומחקירת הממשלה נגדו. אם אכן התבצעה הונאה, טען סטנפורד, הרי שהיא בוצעה על ידי סמנכ"ל הכספים שלו לשעבר, ג'יימס דיוויס.



"ועדת הסיכונים וההשקעות הייתה מדווחת ישירות לג'ים דיוויס, לא לי. הדו"חות הרבעוניים של הבנק נכתבו בטופלו, מיסיסיפי, תחת פיקוחו הישיר של דיוויד ונחתמו על ידו. סמכתי על היושר שלו", טען סטנפורד. דיוויס עצמו שיתף פעולה עם חקירת הרשויות, וככל הנראה יתעמת עם סטנפורד בבית המשפט.



עורך דינו של דיוויס, דיוויד פין, טען כי סטנפורד הונה את מרשו ומסר לו בעצמו את התוצאות הרבעוניות של החברה. "סטנפורד ניצל את דיוויס, ואמר לו שאם לא ישתף פעולה הוא ימצא מישהו אחר שיעשה כן", טען פין. סטנפורד עצמו הגיב במהלך הראיון לטענותיו של דיוויס וטען כי "מדובר בשקר מוחלט".



עד כה טרם הוגשו אישומים פליליים נגד סטנפורד, אם כי הרשויות בארה"ב ובאנטיגואה, ממנה פעלו החברות שבבעלותו, החרימו את כל נכסי החברות שבבעלותו סגרו את נכסיהן והקפיאו את חשבונות הבנק שלו ואת נכסיו האישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully