וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציע הלוואה של 100 מיליארד דולר לקרן המטבע הבינלאומית

רויטרס

21.4.2009 / 10:13

הנשיא אמר לחברי הקונגרס האמריקאי כי ההלוואה לא תגדיל את הגירעון של ארה"ב



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציע לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) הלוואה בשווי 100 מיליארד דולר במטרה להגדיל את התחמושת בידי הקרן. הנשיא דחק ב-IMF להגדיל חלקן של כלכלות מתפתחות גדולות כמו סין והודו בקרן.



במכתב לנציגי הרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס אמר אובמה כי המימון האמריקאי בקרן "לא משקף הרחבה בתקציב האמריקאי או הגדלת הגירעון של ארה"ב מכיוון שמשמרות הגדלת המימון היא החלה של נכסים".



המכתב של אובמה לחברי הקונגרס מגיע מספר ימים לפני שמנהיגי המדינות הגדולות בעולם (G7) ב-24 ו-25 באפריל, לפגישה ודיונים עם נציגי הקרן והבנק העולמי.



ההלוואה בשווי 100 מיליארד דולר היא כחלק מההתחייבויות שניתנו במהלך פגישת מנהיגי הכלכלות הגדולות בעולם (G20) בפגישה בלונדון בתחילת החודש. מטרת ההלוואות לסייע להיאבק במיתון העולמי החמור מאז השפל העולמי.



מנהיגי ה-G20 התחייבו להגדיל את הלוואותיהם ל-IMF ל-750 מיליארד דולר על ידי הוספה של 500 מיליארד דולר ל-250 מיליארד דולר הקיימים היום במשאביה של ה-IMF.



אובמה דחק בחברי הקונגרס האמריקאי להעביר במהרה הצעת חוק שתאפשר לארה"ב לעמוד בהתחייבויותיה לקרן, והדגיש כי אין משמעות ההלוואה הגדלה של הגירעון התקציבי.



אובמה אמר כי הוספת הכספים לקרן המטבע תאפשר ליותר מדינות לקחת חלק ב-IMF. בכירים מסין כבר הגיעו את רצון המדינה האסיאתית לתרום 40 מיליארד דולר ל-IMF. בכירים בקרן אמרו כי גם ברזיל וערב הסעודית עשויות להוסיף כספים לקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully