וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת האוניברסיטה הפתוחה החליטה להגיש תביעות נגד הסגל השובת

חיים ביאור

21.4.2009 / 10:27

גרעין השובתים הוזהר כי ייתבע בשל הניסיונות לאכוף את קיום השביתה גם בקרב חברי הסגל המהססים להשתתף בה



הנהלת האוניברסיטה הפתוחה מחריפה את צעדיה נגד סגל ההוראה השובת כבר שלושה ימים. ההנהלה שלחה מכתבים לחלק מחברי הסגל, במיוחד לגרעין הפעיל שביניהם, בהם הם מוזהרים כי ייתבעו משפטית בשל ניסיונותיהם לאכוף את קיום השביתה גם בקרב חברי הסגל המהססים להשתתף בשביתה.



צעדה של ההנהלה הוא המשך למכתבי התראה שנשלחו לכלל חברי הסגל המודיעים להם כי היא תשלם משכורת רק לאלה מהם שיקיימו את מלוא התחייבותיהם כסדרם, לרבות ריכוז הוראה ופעולות הנחייה. בכך, ההנהלה הודיעה למעשה כי לא תשלם את שכרם של השובתים.



האוניברסיטה הפתוחה היא המוסד האקדמי הגדול ביותר בישראל ולומדים בו 44 אלף סטודנטים לתואר ראשון ושני - כמחציתם לומדים קורסים במדעי החברה. סגל ההוראה מורכב ממנחים העוסקים בהוראה במרכזי הלימוד של האוניברסיטה וממרכזים - המנהלים האקדמיים של הקורסים.



סגל ההוראה דורש שייחתם עמו הסכם שכר קיבוצי חדש, בדומה להסכמים הקיימים בשאר האוניברסיטאות בארץ, במטרה לשפר את תנאי העסקתו. אולם במו"מ בין חברי הסגל לבין ההנהלה, המתנהל מזה חצי שנה, לא הושגה התקדמות. ארגון "כוח לעובדים" הודיע על תמיכתו במאבק חברי הסגל ונטל על עצמו לסייע להם.



לנוכח המשך השביתה באוניברסיטה הפתוחה, תקיים מחר ועדת הכספים של הכנסת דיון בתנאי ההעסקה של סגל ההוראה במוסד. הנהלת המוסד הודיעה שהיא מצרה על צעדי העובדים, הננקטים, כדבריה, לפני מיצוי המו"מ בין הצדדים. עם זאת, ההנהלה הוסיפה שהיא מכירה בזכות ההתארגנות של העובדים. לדברי ההנהלה, רבים מחברי הסגל בחרו שלא לשבות והם יקבלו את שכרם כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully