וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדאגה לסקטור הפיננסי דחפה לנפילות בוול סטריט והגבירה את הביקושים לדולר

TheMarker

21.4.2009 / 10:31

המשקיעים רואים בדולר מפלט בטוח לשמירת ערך הכסף; היורו נסחר מתחת לרמה של 1.29 מול הדולר, לראשונה החודש


המטבע האמריקאי צבר רווחים כנגד המטבעות העיקריים ביום שני, כאשר היורו נסחר אף מתחת לרמה של 1.29 מול הדולר לראשונה החודש. הדאגה שחזרה לשרור אצל המשקיעים, בנוגע לסקטור הפיננסי, דחפה לנפילות בוול סטריט והגבירה את הביקושים להחזקת השטר הירוק כמפלט בטוח לשמירת ערך הכסף. הדולר רשם רווחים מרשימים אל מול האוזי, אשר צלל ב-3.3% והתחזק ב-1.7% אל מול הסטרלינג.

שוק המניות בארה"ב צלל ביותר מ-3%, כאשר השוק האירופאי צנח בממוצע של 3.7%. בנק אוף אמריקה צנח ב-23%, למרות שרשם רווחים ברבעון הראשון השנה. הנפילות היו עקב הדיווח לגידול מהותי ברזרבות להלוואות רעילות. הפרסום הפריך את האופטימיות אשר שררה בשווקים בשבועות האחרונים, ובכך מנעה מהמשקיעים להחזיק במטבעות אחרים.

בנוסף, ההודאות המעורבות אשר מגיעות מהבנק המרכזי בגוש האירו, מביאות לאי וודאות בכל הנוגע למדיניות המוניטארית העתידית של ה-ECB ובכך מכבידות על המטבע המקומי. היורו נסחר סביב הרמה של 1.29 אל מול הדולר, ירידה של 0.9%.

נזכיר כי בשבוע החולף רווחי ג'יי.פי מורגן וסיטי גברו על התחזיות הקודרות, ועזרו לשכך את הדאגה בסקטור הבנקאי בארה"ב. כמו כן, בנק אוף אמריקה דיווח על רווחים של 17 סנט למניה, כשהתחזיות היו מתונות והסתכמו על 4 סנט למניה בלבד. יחד עם זאת, הצל שמרחף סביב ההלוואות הבעייתיות של הבנק הכה את שווקים. כעת המשקיעים ממתינים לפרסום דו"חות נוספים שצפויים להתפרסם השבוע, כגון וולס פרגו.

דולר/שקל

ביום ראשון בנק ישראל הקטין את תחזית הצמיחה לשנת 2010 ל-1% בלבד, בהשוואה לתחזית הקודמת של 2.7%. העדכון הגיע על רקע הפגיעה של המשבר הכלכלי הגלובלי בייצוא המקומי. תחזית הצמיחה ל-2009 נותרה ללא שינוי, ברמה של 1.5%. השקל איבד כ-0.6% אל מול הדולר ביום שני, וסגר סביב הרמה של 4.20 שקלים. במהלך יום שני נסחר הדולר ברמה גבוהה של 4.241, אשר תהווה נקודת התנגדות מהותית.

זהב 

החוזה העתידי על הזהב רשם עלייה של 1.8%, כאשר המשקיעים מחפשים מפלט בטוח ורצים למתכת היקרה. הנפילה החדה בשוקי המניות הגבירה את הביקושים לזהב. מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות המשמעותית תעמוד על 890 דולר לאונקיה, כאשר פריצתה עשויה לדחוף את החוזה חזרה לשיא שנקבע ב-15 לאפריל, סביב הרמה של 900 דולר לאונקיה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר סביב הרמה של 885.6 דולר לאונקיה.

נפט 

החוזה העתידי על הנפט צלל ביום שלישי, וירד בכ-4% לרמה של 49.49 דולר לחבית. המפולת בשוקי המניות הקטינו את אחזקתם של המשקיעים בנפט, בשל הערכות כי הנפילות בניירות הערך יקטינו את הביקושים לנפט מזוקק. רמת התמיכה המשמעותית הינה 48.22 דולר לחבית, פריצתה עשויה למשוך את מחיר החוזה מטה, לרמת תמיכה של 46.99 דולר לחבית.

את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בכיר בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully