וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: פרסום דו"חות הבנקים נתן לאנליסטים להבין מאיפה הרווחים הגיעו - והם לא אהבו את מה שראו

נועה פרייס

21.4.2009 / 12:32

"מסתבר שחלק גדול של הרווחים הוא חד פעמי ולא נובע מפעילות שוטפת של הבנק, ולמעשה הבנק המשיך להפסיד"



בנק אוף אמריקה פרסם אתמול את דו"חותיו הטובים, אבל המשקיעים לא התלהבו ומשכו את סקטור הפיננסים ואת וול סטריט לירידות. בכלל פיננסים מסבירים כי פרסום הדו"חות נתן לאנליסטים להבין מאיפה הגיעו אותם רווחים והם לא אהבו את מה שראו.



"מסתבר שחלק גדול של הרווחים הוא חד פעמי, ולא נובע מפעילות שוטפת של הבנק. או במילים אחרות, ניסו לעבוד עלינו שהמצב משתפר, כשלמעשה, בתחום הצרכני החברה המשיכה להפסיד. החברה גם סיפקה תחזית שחורה לגבי ההמשך, כשהודיעה שתפריש כ-13 מיליארד דולר נוספים לכיסוי הפסדים מנתינת אשראי ותרשום עוד 1.7 מיליארד דולר בעסקי כרטיסי האשראי", לפי אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים. בנוסף, צריך גם לקחת בחשבון את החיסכון בפיטורים של 35 אלף עובדים, ורווח של 1.9 מיליארד דולר שהחברה רשמה ממכירת מניותיה לבנק מסין.



סיטי, שדיווח על תוצאות טובות ביום שישי, עשה גם הוא לא מעט תרגילים חשבונאים. כמו לדוגמא, רווח מרכישה רעיונית של האג"ח שלהם שנסחר בשוק בפחות מערכו (למרות שבפועל לא רכשה אותו), ורווח משיערוך עצמי גבוה לני"ע הרעילים שברשותה.



עכשיו השאלה היא האם באמת הבנקים החליטו בתאום להטעות את המשקיעים? בכלל פיננסים לא מאמינים לתיאוריות הקונספירציה, אבל טוענים שייתכן ותאום שכזה בוצע על ידי הממשל, שרצה ליצור את הרושם שהסקטור מתאושש בכדי לעצור את כדור השלג, מה שתומך בתיאוריה זו, הוא ההיתר שניתן לבנקים לשערך בעצמם את נכסיהם הרעילים. וגם אם לא נאמר לבנקים ישירות לעשות כך, זוהי תוצאתו של ההיתר.



בכלל פיננסים מונים אפשרות נוספת, שהיא מבחני הלחץ שטרם פורסמו לציבור, במטרה לקבוע מי הבנקים שיקבלו סיוע ומי בסיכון גבוה לפשיטת רגל. "אם נכנס רגע לראש של מנהל אחד הבנקים שכשל במבחן, אותו מנהל מסיק שזמן החברה קצוב ואין לה טווח ארוך, ולכן יעדיף להפקיר את הטווח הארוך לטובת הטווח הקצר, להציג רווחים חד פעמיים, למשוך בונוסים ואז לפשוט את הרגל", טוען כהנוביץ.



יש לקחת בחשבון שהשוק כבר הגיב לדו"חות, השוק תזזיתי, פחדן ויכול להיות שסתם פרנואידי, טוענים בכלל פיננסים. "גם ה-Leading Indicator נתקע. המדד אומנם היה צפוי להיות שלילי (0.2%-), אבל אז הפתיע עוד יותר (0.3%-) ודחף את וול סטריט לירידות חדות יותר", לפי כהנוביץ. מדובר באינדיקטור שמאותת למעשה על הכיוון הצפוי של הכלכלה ברבעון/שניים הקרובים. "לכן, גדל הספק האם הכלכלה האמריקאית תצליח להיחלץ מהמשבר במחצית השנייה של השנה, כמו שצופה קונצנזוס החזאים (0.3% צמיחה ברבעון השלישי ו-1.5% ברבעון הרביעי), וכן מעלה את השאלה האם תוכניות ההמרצה הממשלתיות יעילות או שחבל על הכסף", מסכם כהנוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully