וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו עיקול עד לגובה 57 מיליון שקל על נכסי גאידמק

הילה רז

21.4.2009 / 14:27

יוסף טרוים מבקש שביהמ"ש יצהיר כי שני נכסי נדל"ן בהרצליה ובת"א שייכים לגאידמק, אף שאינם רשומים על שמו



בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אתמול צו עיקול זמני עד לגובה של 57 מיליון שקל על נכסיו של ארקדי גאידמק, זאת לבקשת איש העסקים יוסף טרוים.



בתחילת השבוע הגיש טרוים בקשה להרחבת עיקולים במעמד צד אחד עד לסכום של 57 מיליון שקל. במקביל, הגיש תביעה לבית המשפט שיצהיר כי שני נכסי נדל"ן בהרצליה ובתל אביב שייכים לגאידמק, אף שאינם רשומים על שמו של גאידמק.



באוגוסט 2008 נקבע בהליך בוררות כי גאידמק ישלם כ-55 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטאן. ערעור על פסק הבורר נדון כעת בין הצדדים.



בתביעתו מציין טרוים כי עד לנובמבר 2001 היו לגאידמק אחזקות רבות בחברת אפריקה ישראל באמצעות חברות זרות שהיו בבעלותו ובמסגרת זו קיבל גאידמק אפשרות לרכוש דירת דופלקס ברחוב לוי אשכול בצפון תל אביב במחירים נמוכים ממחירי השוק, אך כיוון שהיה בעל השליטה בחברה ציבורית, נרשמה הערת אזהרה לטובת בנו, אלכסנדר גאידמק, שהיה בן 24 באותה עת.



טרוים טוען כי בירור שערך עם יוסי מילשטיין, לשעבר עוזרו של גאידמק, העלה כי גאידמק הוא המחזיק והבעלים של בית ברחוב האשל בהרצליה, הרשום על שם חברת אנטונלה פרופרטיס. לדברי טרוים, מילשטיין הסביר לו כי גאידמק נהג להשתמש בבנו לצרכי רישום נכסים שונים, השייכים לגאימדק. טרוים טוען עוד כי למד ממילשטיין שגאידמק רכש ורשם על שמו של הבן את הדירה ברחוב לוי אשכול בתל אביב.



טרוים מסביר כי מילשטיין הבהיר לו שגאידמק משתמש בשמו של בנו באורח תדיר לרישום נכסים וזכויות ששייכות לו, וכי לאלכסנדר אין כל נכס או כסף משל עצמו. "הוא (אלכסנדר גאידמק - ה.ר) לא הרוויח ולא עבד, אלא נסמך על אביו", כותב טרוים בתביעה.



לגרסת טרוים, פסק הבורר קבע כי על גאידמק לשלם לו כ-57 מיליון שקל. לאחר שהטיל עיקולים על נכסיו בארץ, בהנחה שטרוים יידרש להתחלק עם כלל הנושים של גאידמק, הוא יקבל לכל היותר כ-13.5 מיליון שקל. טרוים מסביר כי הוא מחזיק בעיקולים על זכויותיו של גאדימק בנכסי מקרקעין בקיסריה ובירושלים, וכן על ריהוט שנמצא בבתיו של גאידמק.



טרוים טוען כי גאידמק הבריח את המטלטלין שהיו מצויים בביתו בירושלים. כן עוקלו לטובתו רכבי המרצדס והאמר וקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. טרוים מציין כי גאידמק הבריח יאכטה גדולה ששייכת לו לחו"ל. יאכטה קטנה יותר אינה מעוקלת, אך הוצא צו המונע את יציאתה משטח הנמל בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully