וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה: הריבית האפסית היא הסיבה המרכזית לתוצאות החזקות של הבנקים בארה"ב

TheMarker

21.4.2009 / 15:37

לפי האנליסטים, ישנם טיעונים מרכזיים התומכים בגישה שמדובר ברבעון בודד חזק ולא במגמה חדשה; "קשה לנו להאמין שהבנקים עברו ממצב 'מונשם אך יציב' למצב של 'שחרור מבית החולים', תוך פחות מרבעון"



הריבית האפסית היא הסיבה המרכזית לתוצאות החזקות של הבנקים, כך טוענים הכלכלנים במנורה. "כשהריבית אפסית ופרמיית הסיכון גבוהה, מרווח הריבית של הבנקים עולה ותומך בתוצאות תפעוליות חזקות", לפי האנליטסים. במנורה לא צופים העלאת ריבית בקרוב, ומעריכים שסביבת הריביות תמשיך לתמוך בבנקים.



סיבה נוספת לתוצאות הטובות היא הקלת ה-Mark to Market, כך טוענים במנורה. "לא לחינם השוק המתין בקוצר רוח להגמשת התקן החשבונאי הזה. העובדה שהבנקים לא חייבים לשערך נכסים במחירי שוק אלא על פי מודל, מפחיתה באופן ניכר את מחיקות ההון שלהם, ומעלה באותו האופן את ההון העצמי", לפי הכלכלנים. השפעת ההקלה הינה על דוח הרווח וההפסד ועל המאזן.



במנורה מציינים שיש טיעונים מרכזיים התומכים בגישה שמדובר ברבעון בודד חזק ולא במגמה חדשה. "האנליסטים כבר טעו פעם אחת. לאחר פספוס תחזיות כל כך גדול, האנליסטים מזינים מחדש את הנחות המודל. לנו אין ספק שהפעם הם יזינו הנחות אגרסיביות יותר", לפי הכלכלנים. הסקפטיים גם יוסיפו שלאחר פספוס כל כך גדול האנליסטים ידאגו להיות מעל התוצאה בפועל ברבעון הבא. "קשה לנו להאמין שהבנקים עברו ממצב 'מונשם אך יציב', למצב של 'שחרור מבית החולים', תוך פחות מרבעון", מסכמים במנורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully